Larunbatean, Euskal Herriko hainbat txokotan AHTaren kontrako eguna izan zan. Oarsoaldeko eta Donostialdeko AHTaren kontrako mugimenduak bizikleta martxa egin zuen eta Errenteria eta Donostia artean. Letamanen amaitu dute martxa, bazkari eta egun osoko egitarauarekin.
Egitarau honen bitartez, 30 urte hauetan txikizioaren aurka egindako borroka aldarrikatu dute. Apirilean Biriatun eginiko agerraldian Maialen Lujanbiok egindako ekarpena gogoratu dute, “hau da borroka zahar bat, amaitu ez dena”. Antolatzaileen ustez, “txikizio handiak egin badira ere, mendiak zulatu eta ehunka iturri lehortu badira ere, obrak 15 langile hil baditu eta 6 milioi inguruko gastu publikoa egin bada ere, oraindik denboran gaude, eta ahalik eta azkarren AHT gelditu behar dugu”.
Larunbat goizean bizikleta martxa abiatu zuten Errenteriako Zumarditik. Hamarnaka lagun bildu eta herriz herri AHTarekiko aurkakotasuna eta honen argumentuak zabaldu zituzten. Oiartzungo plazan bertako herritarren txalopean sartu zen martxa, eta ondorena Astigarragara abiatu. Astigarraga eta Lezo artean egiteko asmoa duten korridoreak soilik 10 kilometrotan 500 milioi euroko gastu publikoa dakarrela salatu dute, “Urumea ibarra are gehiago txikitzera eta Pasaiako kanpo portu proiektua indartzera dator”.
Astigarragako lurretan ibili ondoren, Martutene eta Loiolan “AHTak behar duen mundu eredua” salatu nahi izan dute: “Ejerzitoak eta espetxeak behar eta babesten dituen mundua”. Donostiako Erdiagunean zehar, “hiriburuak konektatzen dituen AHTak hiri eredu turistikoarekin eta metroa bezalako beste txikizioekin” duen lotura salatu dute: “Hamar mila milioi euroko makro obra” honek, besteak beste, behar sozialetatik kentzen duten diru kopurua gogora ekarri dute. Era berean, hauteskunde atarian, “makroproiektu hau diru publiko kantitate handiak eraikuntza enpresa handiei bideratu eta ustelkeria estaltzen dutela” adierazi dute.
Martxa Donostiako geltokiaren parean amaitu zuten elkarretaratze batekin. Pasa den astean eraitsitako Norteko estazioa aurrean egindako elkarretaratzean 80 milioi euroko “gehiegikeria” salatu dute, “zegoen eraikina desegin eta berria sortzea, Tabakalera eta kapitalaren hiri ereduaren mesedetan”. Horretan ari zirela, ekintzaile batzuk obra hauen barnealdetik pankarta bat zabaldu dute.
Ekintzaileek azaldu dutenez, AHTaren erdia baino gehiago, %60a, egin gabe dago oraindik: “Gure inguruan txikizio gehiago egin nahiak jarraitzen du. Erokeria hau amaituko balute ere, kalteak jarraituko du, geuk geldiarazten dugun arte”.
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]