Dagoeneko 120 ikastetxe dira 3. mailako azterketa ez egitea erabaki dutenak

  • Datu gutxi dago oraindik, ikastetxe askotan irakasle klaustroa biltzeke dagoelako, baina Eusko Jaurlaritzak proposatutako Lehen Hezkuntzako 3. mailako azterketa ez egitea adostu dute jada 120 ikastetxetan, Hezkuntza Plataformen Topagunearen arabera. Nafarroan ere bada mugimendurik 3. eta 6. mailako azterketen kontra. Hona egoera konplexuaren nondik norakoak.


2016ko apirilaren 27an - 16:40
Ardura guztia ikastetxearen bizkar uztea kritikatu dute sindikatu eta guraso elkarteek (Argazkia: HPT)

LHko 3. mailako ebaluazio-diagnostikoa, Heziberri planean jasoa, hautazkoa dela azpimarratu du Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, “ikasleek dituzten konpetentziak neurtzeko”. Ardura guztia ikastetxearen bizkar uztea kritikatu dute, ordea, sindikatu eta guraso elkarteek. Ikastetxe batzuetan zuzendaritzak hartu du edo hartuko du erabakia, beste batzuetan irakasle klaustroak, eta bada gurasoak barne hartzen dituen Eskola Kontseiluan erabakiko duenik ere. Azterketa egitea adostuz gero, bi aukera daude: ISEI-IVEI (Irakas-Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundea) eta Berritzeguneek batera prestatu duten eredua batetik, edo ikastetxeak berak prestaturiko azterketa bestetik. Bigarren kasu horretan, emaitzak ez lirateke kontuan hartuko diagnostikorako. Malgutasun horren pean ikastetxe ahalik eta gehienetan azterketa egin dezatela lortzea –eta beraz “helburua lortu dutela esatea”– da Jaurlaritzaren asmoa, sindikatu eta guraso elkarteen iritziz. Hautazkoa izan arren, proba egin dezaten “ikuskarien aldetik presio handia” egon dela gaineratu dute Steilas irakasle sindikatutik. Maiatzean zehar egingo dira proba hauek, eta maiatzaren 27 da emaitza-datuak sartzeko azken eguna.

Malgutasunaren pean ikastetxe ahalik eta gehienetan azterketa egin dezatela lortzea –eta beraz “helburua lortu dutela esatea”– da Jaurlaritzaren asmoa, sindikatu eta guraso elkarteen iritziz

Ikastetxearen erabakiari ere planto egin diezaiokete gurasoek

Ikastetxeak deliberatu dezake azterketa egitea, baina ikasle baten gurasoek edo gehiagok planto egitea erabaki dezakete (iazko ikasturtean egin moduan), proba ez egitea alegia, eta euren seme-alaben prozesu akademikoan ez luke inolako ondoriorik izango. “Momentu honetan gurasoek ez dute inolako beldurrik izan behar –dio Ana Garcia Laudio Ikastolako gurasoak–. Gure seme-alabentzat ez dago inolako eragin zehatzik proba hauek egiten ez badituzte. Ikastetxeetako langileek beldurra izateko arrazoiren bat izan dezakete. Baina beraiei esango nieke asko baldin bagara ezin izango dutela ezer egin gure kontra. Iaz hori frogatu genuen: proba pilotua oso gaizki atera zen, guztiok elkarrekin eta indarrez jokatu genuelako”.

Eskola publikoaren, ikastolen eta kristau-eskolen jarrera probaren aurrean

Esan bezala, oraingoz 120 dira azterketa egingo ez dutela adierazi duten ikastetxeak, publikoak eta ikastolak, baita kristau eskolaren bat ere. Azterketaren kontra agertu da EHIGE eskola publikoko gurasoen elkartea (Lehen Hezkuntzako 340 bat ikastetxe publiko daude EAEn). Ikastetxe bakoitzaren esku utzi du erabakia Ikastolen Elkarteak, "proba horren beharrezkotasunik" ez dutela ikusten adierazi ostean, eta gehitu digutenez, “ikastola askotatik esan digute ez dutela egiteko asmorik” (LHko 55 bat ikastola daude EAEn). Kristau-eskolen kasuan, “printzipioz ez dugu probaren ez alde ez kontra egiten, ikastetxe bakoitzak erabaki dezala; gu beti legearekin gaude, legeak esaten duena konplitzearen alde” (EAEn 133 kristau-eskola ari dira Derrigorrezko Hezkuntzan).

Nafarroan, 6. mailakoei ere azterketa

EAEn bezala, Nafarroan ere ebaluazio diagnostikoa eta hautazkoa izango da 3. mailan, ikastetxearen bizkar. Egiteko asmorik ez dutenen daturik ez da bildu Nafarroan, baina adibidez Sortzen euskal eskola publiko berriaren barruan dauden ikastetxeek ezezko jarrera agertu dute jada. LH duten 177 ikastetxe daude Nafarroan sare publikoan, eta beste 15 ikastola.

“Susmagarria da LOMCEk eskatzen duen adin berberetan planteatzea ordezko azterketak”. Kepa Yécora, Steilas

Horrez gain, 6. mailan ere egingo da proba bat, Nafarroako Gobernuak berak diseinatua (EAEn aurten ez, baina datorren ikasturtean egingo da 6. mailan “guk geuk diseinatutako proba”, iragarri du Uriartek). Ebaluazioaren nondik norakoak eta estrategia partekatzeko eskatu dute sindikatu nafarrek. “Ez dakigu itxurakeria ez ote den. Gure ikasleen konpetentziak aztertzeko ebaluazio propioa ez dugu gaizki ikusten, baina behar eta asmoak ondo definitzea eskatzen dugu; susmagarria da LOMCEk eskatzen duen adin berberetan planteatzea ordezko azterketak, zergatik 3. eta 6. mailan, zergatik ez mantendu 4. mailan, orain arte zegoen bezala? Pilota ikastetxeen teilatuan jarri du Gobernuak, eta LOMCEri ezetz irmo esan beharrean, ordezko azterketa hauekin itxurazko ezetza izan daitekeela uste dugu”, azaldu digu Kepa Yécora Nafarroako Steilaseko kideak.

Zergatik ez dute egin nahi azterketa?

“Orain arte 4. mailan egin da ebaluazio diagnostikoa, ziklo amaieran, eta logikoena da hori mantentzea, besteak beste 3. mailan gainera oraindik ez direlako nahikoa heldu halako azterketa egiteko”, diote EHIGEtik.

“Ebaluazio hauek produktibitateari begira eginak dira, ez dugu sinesten halako kanpo-ebaluazioetan, prozedura bera ez dugu egokia ikusten, eta Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Erakundeak ezarritako ebaluazio sistema da, sistema bera Txilen eta hemen; horrek ez du islatzen hemengo ikastetxeetako errealitatea”, gaineratu dute Steilasetik.

Lehen Hezkuntzako zuzendariek ere kezka agertu dute: “Ikastetxeetako jarduna azterketa horietara moldatzen joango delakoan gaude, lorpen maila handiena eskuratu aldera, eta horrek urteetan esfortzu handiz egindako bilakaera metodologiko-pedagogikoa kaltetuko luke”.

Ana Garcia gurasoa ez da fio: “Esaten dute diagnostiko proba batzuk baino ez direla. Baina horrela saldu behar digute hasieran, sartu eta probak egiten hasi ahal izan daitezen. Beste momentu batean Espainiako Gobernutik LOMCEk eskatzen duena aplikatzea eskatu ahal diete. Emaitzak publikoak egitea, proba horiek gainditzea guztiz beharrezkoa izatea titulu bat lortzeko... Hori guztia geroago etorriko da. Horregatik ezin dugu pentsatu oraingo hauek diagnostiko proba batzuk baino ez direla eta gero LOMCEri ezetz esango diotela. Gainera, ez du zentzurik hainbeste diagnostiko proba egitea ume baten hezkuntza ibilbidean”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Askatasunaren tresna

Denok dakigu askatasuna kontzeptu zaila dela, ertz askotarikoa, hitzez definitzen zaila. Maiz mugagabetasunarekin definitu ohi dugu, baldintzamendurik gabe erabaki ahal izatearekin, ondoriorik ez edukitzearekin, edota ekintzen ardurarik hartu behar ez izatearekin. Baina ez denez... [+]


Amiantoan suspentso

Irailarekin batera badator ikasturte berriaren hasiera eta milaka haur eta nerabek ikastetxeetarako bidea hartuko dute berriz ere, batzuk pozik, beste batzuk ez hainbeste, baina denek euren azterketak eta lezioak motxilan dituztela. Beste hainbeste espero zitekeen euskal... [+]


Zergatik ez gara arreta mantentzeko gai?

Langileen %80ak ez du ordubete irauten arreta galdu gabe eta %20 inguru hamar minuturo distraitzen da. Kontzentratzeko gaitasun falta ez da soilik mugikorren eta estimulu teknologiko andanaren errua, elikadurak, kutsadurak eta oinarrian gure bizi estiloak ere zerikusi handia... [+]


Iruñeko haur-eskola publikoetako ikasle berrien %37 familia sozioekonomiko ahulekoak dira

Plaza eskatu duten guztiak onartuak izan dira onarpen-sistema berria eta zikloaren doakotasunari esker. 12.000 euro baino gutxiagoko errenta duten familien 297 umek izango dute plaza.


Energia-enpresa nagusiek biodibertsitateari eragindako kalteen %47 ezkutatzen dute, EHUren ikerketa baten arabera

"Irudia zuritzeko" estrategiak erabiltzen dituzte energia arloko enpresa nagusiek. Ekintza positiboak azpimarratu eta inpaktu negatiboa "estaltzen" dutela ondorioztatu du ikerketan parte hartu duen EHUko doktoregai Goizeder Blancok.


2024-07-24 | Tere Maldonado
Hezkuntza sailburuari gutun irekia I

Pedrosa andere agurgarria:

Zorionak, Hezkuntza sailburu izendatu zaituztelako. Ez da ardura berria zure gainean izango duzuna aurrerantzean. Ederto ezagutu behar duzu Hezkuntza Saila, lau urte sailburuorde eman ostean. Ikasturtea bukatuta, kontu batzuk gogoratu nahi nizkizuke... [+]


Emakume katedradunen kopurua nabarmen handitzea izango da EHUren helburua datozen lau urteetan

Lan kategoria altuenetan %22 dira emakume katedradunak gaur egun, eta soldata arrakala %7koa da. Berdintasunerako IV. Plana aurkeztu dute, eta Eva Ferreiro errektoreak adierazi du EHU “erreferentea” dela genero politiketan.


2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Eguneraketa berriak daude