2.469 milioi euro balio duen Nafarroako AHTko lanetan, aurten 17 milioi gastatu dira

  • Espainiako Gobernuak aurten dagoeneko 17,3 milioi euro inbertitu du Nafarroako abiadura handiko trenaren azpiegituretan, kopuru oso txikia kontuan hartuta Nafarroako trenbide zatia egiteko gutxieneko gastu aurreikuspena 2.469 milioi eurokoa dela.


2020ko urriaren 01ean - 12:49
AHTko obrak Nafarroan.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Asteazken honetan eman zuen datua Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako sailburu Bernardo Cirizak, Ahal Dugu taldearen eskariz. 2019an Espainiako Gobernuak 19 milioi euro gastatu zuen Nafarroako AHTko lanetan. Badira 30 urte proiektua abiaraziko zela iragarri zenetik, baina oraingoz 14 kilometro besterik ez dira egin Nafarroako trenbideak 243 kilometro dituenean.

 

Trena Zaragozatik dator Tuterara, ondoren Iruñera eta gero Gasteizera. 2.469 milioi izango lirateke, Euskal Y-aren konexioa Gasteiztik egingo balitz, aurreikusita dagoen moduan. Beste aukera da Ezkiotik egitea, Eusko Jaurlaritzak nahi izan duen gisan, baina horretarako Aralar azpitik joan beharko luke trenak, proiektua askoz garestiagoa eta koplexuagoa litzateke, eta gaurkoz badirudi baztertua dagoela.

 

Gainerako AHT obra guztiek bezala honek ere gainkostuak ditu eta horrek Nafarroako Gobernuaren aurrekontuei nola eragiten dien galdetu zioten Cirizari; sailburuaren esanetan, ez du eraginik, AHTaren finantzazioa Madrilgo Gobernuarena delako. Hala ere, ez da guztiz egia, kontuan izanda Nafarroak Espainiako Gobernuak egiten dituen gastu guztien %1,6 ordaintzen duela.

 

Estatuko arduradunek Nafarroako tren lasterraren korridorea egiteko konpromiso sendoa adierazi dute behin eta berriz, baina diru inbertsioek ez dute halakorik adierazten, eta dagoeneko inor ez da ausartzen epeez hitz egitera.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?

Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]


Adifek dio AHTko obretan salatutako lan-esklabotza egoerak “gezurra” direla

AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".


Nafarroako AHTko lanetan esklabotza egoerak daudela salatu du AHT Gelditu elkarteak

Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.


AHTk Arabako nekazal lurren desjabetze handia ekarriko duela salatu dute

Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]


Erriberarako kalitatezko trenbide zerbitzu publikoaren alde

Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]


2024-12-18 | ARGIA
Euskal Y-a ez da Ipar Euskal Herriarekin lotuko gutxienez 2042 urtera arte

Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.


AHT: Nafarroa-‘Euskal Y’ loturarako “hirugarren” alternatiba bat aztertzen ari da Espainiako Gobernua

Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.


2024-11-27 | Julene Flamarique
Gutxienez 2027ra arte atzeratu dituzte berriro ere AHTren obrak EAEn

2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]


Zundaketa lanak egiten hasi dira Otsobi kontzejuaren lurretan, baimenik eskatu gabe

Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]


Lapurdi zeharkatzekoa duen AHT proiektuaren aurka mobilizatzeko deia luzatu dute

Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.


Eguneraketa berriak daude