Espainiako Gobernuak aurten dagoeneko 17,3 milioi euro inbertitu du Nafarroako abiadura handiko trenaren azpiegituretan, kopuru oso txikia kontuan hartuta Nafarroako trenbide zatia egiteko gutxieneko gastu aurreikuspena 2.469 milioi eurokoa dela.
Asteazken honetan eman zuen datua Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako sailburu Bernardo Cirizak, Ahal Dugu taldearen eskariz. 2019an Espainiako Gobernuak 19 milioi euro gastatu zuen Nafarroako AHTko lanetan. Badira 30 urte proiektua abiaraziko zela iragarri zenetik, baina oraingoz 14 kilometro besterik ez dira egin Nafarroako trenbideak 243 kilometro dituenean.
Trena Zaragozatik dator Tuterara, ondoren Iruñera eta gero Gasteizera. 2.469 milioi izango lirateke, Euskal Y-aren konexioa Gasteiztik egingo balitz, aurreikusita dagoen moduan. Beste aukera da Ezkiotik egitea, Eusko Jaurlaritzak nahi izan duen gisan, baina horretarako Aralar azpitik joan beharko luke trenak, proiektua askoz garestiagoa eta koplexuagoa litzateke, eta gaurkoz badirudi baztertua dagoela.
Gainerako AHT obra guztiek bezala honek ere gainkostuak ditu eta horrek Nafarroako Gobernuaren aurrekontuei nola eragiten dien galdetu zioten Cirizari; sailburuaren esanetan, ez du eraginik, AHTaren finantzazioa Madrilgo Gobernuarena delako. Hala ere, ez da guztiz egia, kontuan izanda Nafarroak Espainiako Gobernuak egiten dituen gastu guztien %1,6 ordaintzen duela.
Estatuko arduradunek Nafarroako tren lasterraren korridorea egiteko konpromiso sendoa adierazi dute behin eta berriz, baina diru inbertsioek ez dute halakorik adierazten, eta dagoeneko inor ez da ausartzen epeez hitz egitera.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]
Hamar euroko billeteak zabaldu dituzte Iruñeko Merkatuan, haien mezuarekin.