2023an ireki zuen Jaime Gómez-Obregon programatzaile espainiarrak Gobiernovasco.marketing tresna; Eusko Jaurlaritzak egindako publizitate kanpainen datuak modu ulergarrian azaltzeko, 2018-2022 urte tartekoak. Iazko datuak prozesatu ditu orain, eta berrikus ditzakezue jada. Sekulako lanak hartu ditu Gómez-Obregonek horretarako zerem Jaurlaritzak ematen duen informazio publikoa, apropos ala gura barik, PDF deserosoetan, formatu egokirik gabe, eta errorez beteta dator.
Iaz egin zuen lana, software garapena, libre banatu zuen programatzaileak, baina, jakina, ez du Jaurlaritzak berrerabili: 200 orri pasa dituzten PDFak banatzea hobeto. PDF hori bera ere webgunera kargatu du, hona.
Dokumentu horretan dauden erroreen artean, agerkari digitaletako gastuetan batuketa okerrak, adibidez:
Hari honetan bildu ditu Gómez-Obregonek errore horiek, eta aurten egindako lan eskargari buruzko kontakizuna.
Eta aurtengo (hau da, aurreko urteko, 2023ko) emaitzei dagokienez, ikus GobiernoVasco.marketing, non iazko datuei gehitu zaizkien jada 2023ko publizitatea eta komunikazio gastuak. Bilaketa azkar batean, 2023. urtearekin lotu daitezkeen kanpainak hemen, 149 guztira.
Eta gai konkretu bat, aipatzeagatik Tourraren Grand Depart delakoa, bi kanpainatan ageri dena (irudipena dugu gehiago ere izan zirela, baina tira, analisatutako txostenean bi agertzen dira).
Iazko datuetan ikusitako gauza bat agerian hor. Gaztelerazko hedabideetan eta komunikazioan egiten du gastua Eusko Jaurlaritzak, Tourrarekin bezala, gai gehienekin. Tourreko bi horietan, egunkarietako gehigarrietan, gastatu ziren 5.000 euro Berrian, eta 21.000 gaztelerazko egunkarietan. Eta trafikoaren gorabeheren komunikazioan, 156.904 euro inbertitu ziren: 544 izan ziren Bizkaia Irratian, eta medio publiko euskarazkoetan (ETB?, Gaztea eta Euskadi Irratian) 12.000 euro inguru. Hau da, 144.000 euro gaztelerazko komunikazioan.
Gogoratzeko, iaz Argiak berraztertu zituen Gómez-Obregonek webgune horretan argitaratuak, eta erreportaia eta grafiko hau kaleratu zituen:
Euskal Herriko erakunde publikoek urtero milioiak banatzen dituzte hedabideen artean, instituzioen publizitatea zabaltzearen edo hedabideen ekimenak babestearen truke. Oro har, datu publiko horien gardentasun ezak zaildu egiten du argazki osoaren jabe egitea, baina zorionez,... [+]
Jaime Gómez-Obregón ingeniariak oso tresna baliagarria sortu du Jaurlaritzaren diru publikoaren erabileraz gehiago jakiteko. 2018tik 2022ra erakunde horrek hedabideen artean banatu dituen publizitate kanpaina guztien datuak prozesatu, aletu eta era ulergarrian... [+]
Hitzarmena iragarkien truke - hedabideen eta Austriako Estatuaren arteko menpekotasunak. Izenburu hori dauka Daniel Grabner ikerlariak (Austria, 1990) KriKoWi konferentzian egindako aurkezpenak. Bertan xehe azaldu du publizitate instituzionala nola banatzen den herrialde... [+]
Ia milioi erdi bat euro ordaindu zizkien gaztelania hutsez edo nagusiki hala diren hedabideei Donostiako Udalak publizitate instituzionalaren bidez, eta euskarazkoei, kontrara, 32.000 euro. El Diario Vasco eta Ser Irrati kateak diru-poltsaren ia erdia jaso dute, eta euskarazko... [+]
Administrazioan Euskaraz Taldeak salatu duenez, Iruñeko Udalak 2020. urtetik publizitate instituzionaletik kanpo utzi ditu euskarazko hedabideak, ez dutelako audientzia osoaren %10. Euskararen aldeko taldeak oroitarazi du 2016ko inkesta soziologikoaren arabera,... [+]
2019an publizitate instituzionaleko gastuak zein hedabidetan egin dituen argitara eman du Nafarroako Gobernuak: Diario de Navarra eta Diario de Noticias dira Chiviteren Gobernuaren iragarkien onuradun nagusiak. Euskarazko hedabideek bide horretatik jasotzen duten dirua ere... [+]
Zortzi milioi euro banatu zituen iaz Eusko Jaurlaritzak hedabideen artean publizitate instituzional eta edukien babesletza kontzeptuetan. Ondorio ugari atera daiteke. Bat: diru publikoz gehien subentzionatutako hedabideak Vocento taldekoak dira eta urtero milioika euro ematen... [+]
Zein dira publizitate bidez diru publiko gehien jasotzen duten hedabideak? Arabako Aldundiak publizitatea zein mediotan inbertitzen duen aztertu du Hala Bedik. El Correo de Álava da jaun eta jabe, publizitatearen %31,8a jasotzen baitu; nagusiki euskaraz aritzen diren... [+]
Publizitate instituzionalen eta babesletzen bidez, zein komunikabidek jasotzen du diru gehien eta zein dira bazterrean geratzen direnak? Zein dira banaketarako irizpideak? Gipuzkoako Aldundiaren kasua aztertu du ARGIAk, datu publikoak ematen hasi baita –bera da... [+]
Espainiako Gardentasun Kontseiluak zortzi ministeriori iragarkien datuak publiko egin behar dituztela exijitu ostean, salaketa jarri dute Auzitegi Nazionalean erabakia ez betetzeko.
Hedabide euskaldunak biltzen dituen Hekimen elkarteak bilera eskatu dio Gipuzkoako Foru Aldundiari, erakunde horrek iragarritako publizitate instituzionalaren beherakada aztertzeko. 2015eko aurrekontuarekin alderatuta, erdira jaitsiko du euskarazko hedabideetako publizitatea... [+]
Erakunde publikoek milaka euro bideratzen dituzte publizitate instituzionalera. Euskal Autonomia Erkidegoan, foru aldundiek eta Eusko Jaurlaritzak hainbat publizitate eta informazio ekintza mota bideratzen dituzte hedabideetara, hala nola, kanpainak, iragarki ofizialak eta... [+]