20.000 herritar, 1.000 bizikleta eta 400 traktore aireportuaren aurka Bretainian

  • Notre-Dame-Des-Landes aireportua eraikiko duten guneko biztanleen kanporaketen eta aireportuaren eraikitzearen aurka, 20.000 pertsonak, mila bizikletak eta 400 traktorek Bretainiako Naoned hiriko (Nantes frantsesez) Chevire zubia blokeatu zuten zapatuan.


2016ko urtarrilaren 12an - 11:27
Manifestariek Loira ibaia zeharkatzen duen zubian kanpamentua ezarri zuten hirirako sarbide nagusia blokeatuz.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Bretainiako hiriburuan eraiki nahi duten aireportuaren aurkako protestak 2000. urtean hasi ziren. Aireportua eraiki nahi den eremuko biztanleek –ZAD, Zone A Defendre (Defendatu Beharreko Eremua) bezala ezaguna– bertatik joateari uko egin zioten. Hamaika etxebizitza eta lau baserri daude ZADen; horietako askok hainbat belaunaldi daramatzate bertan bizitzen. 2009an hainbat ekintzaile, herritarrek hala eskatuta, bertan bizitzen jarri ziren.

Aireportua eraikiko duen Vinci enpresak auzitegietara jo zuen, eta 2015eko abenduaren 10ean auzitegiak ontzat eman zituen enpresaren argudioak ZADeko biztanleen kanporaketa eta lanen hasiera baimenduz. Urtarrilaren 13 arteko epea eman die eremua uzteko. 200 euroko isuna ezarri die agindua betetzen ez duten egun bakoitzeko

Auzitegiaren erabakiaren aurka, aireportuaren aurkako elkarte eta taldeek urgentziazko mobilizazioa deitu zuten urtarrilaren 9rako. Zapatu eguerdian manifestazioa egin zuten Naonedetik Chevire zubirantz. Arratsaldean manifestariek Loira ibaia zeharkatzen duen zubian kanpamentua ezarri zuten hirirako sarbide nagusia blokeatuz.

François Hollandekin akordioa lotu arte protestak jarraituko zuela iragarri zuten manifestariek. Gauerdi aldera manifestarien eta poliziaren arteko negoziaketen ostean blokeoa bertan behera uztea erabaki zuten. Zubia berriz irekitzea adostu bazuten ere, poliziak gasa eta ur-kanoiak erabili zituen zubian zeuden manifestarien aurka.

Manifestarien izenean, Jean-François Guittonek azaldu zuen poliziak gehiegizko indarra erabili zuela: “Agintarien mendekua izan da gaurko protestaren arrakastagatik”. Protesta nagusia Naoneden izan bazen ere, mobilizazio ugari antolatu ziren Frantziako hainbat hiritan.

Aireportuaren aurkako plataformatik adierazi dute protestan jarraituko dutela aireportuaren lanak eta kanporatzeak gelditu arte, eta Vinci eraikuntza enpresari ohartarazi diote hilaren 13 arte dutela atzera egiteko. Akordiorik lortu ezean Naoned inguratzen dituzten autobideak blokeatuko dituztela iragarri dute, eta urtarrilaren 13an bertan elkarretaratzea deitu dute Naonedeko auzitegi aurrean.

Aurreikusita dauden mobilizazioen aurka, orain aste batzuk ZADeko kideek publiko egin zuten gendarmeentzat inguruko herrietako hotelak urtarrilerako erreserbatu zituztela jakin zutela.

Ingurumena eta nekazaritzarentzako arriskua

1972an aurkeztu zuen Frantziako Gobernuak Notre-Dame-Des-Landes aireportuaren proiektua eta 2000. urtean onartu. 580 milioi euroko inbertsioa egin du, eta lanak hainbat aldiz atzeratu dira. Gobernuaren helburua Naonedeko aireportua ordezkatzea da. Egungo aireportuak 3 milioi bidaiari hartzeko ahalmena du, Notre-Dame-Des-Landes aireportuak aldiz, 2050erako 9 milioi bidaiari hartzeko gai izango dela aurreikusi dute. Gobernuak Frantzia Mendebaldeko aireportu nagusia izatea nahi du.

Aireportuaren aurkakoek azaldu dute egungo Naonedeko aireportua modernizatu daitekeela garraio beharrizanei erantzuteko, eta aireportu berri batek eragin negatiboa izan lezakeela ingurumenean eta karbono emisioetan.

Aireportuak biodibertsitatea eta 130 espezieren habitata arriskuan jarriko duela ohartarazi dute –arriskuan dauden bost espezie identifikatu dituzte–. Bestalde, aireportuak hartuko duen eremuaren ondorioz nekazal lurrak galduko direla gaineratu dute.

Nicolas Hulot, François Hollanderen planetarako mandatari berezi ohiak Le Monde egunkariari eskainitako elkarrizketan adierazi du Notre-Dame-des-Landes aireportuaren proiektua bertan behera utzi beharko litzatekeela.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Azpiegitura handiak
Ekologismoaren kontrako oldarraldia AEBetan: Greenpeace 660 milioi euro ordaintzera zigortua

Dakota Access oliobidearen kontrako protestengatik zigortu du Ipar Dakotako epaimahai batek erakunde ekologista, Energy Transfer Partners enpresak salaketa jarri ostean. Standing Rockeko sioux tribuak protesten erantzukizuna bere gain hartu du.


2025-03-20 | ARGIA
Arratzua-Ubarrundiako EH Bilduko zinegotziek dimititu egin dute, Solariaren proiektuarekin “eskuak lotuta” dituztelako

Koalizio abertzaleko hiru ordezkariek ohar baten bidez euren "frustrazioa" adierazi dute proiektu fotovoltaikoa ezin gelditzeagatik: "Egoera horren aurrean, ez gara legegintzaldia amaitzeko indarrez sentitzen". Proiektu honi ez! plataformak salatu du EH Bilduren... [+]


AHTaren zundaketen aurkako ia bi urteko borrokaren balantzea

Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]


Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


2025-03-04 | Irutxuloko Hitza
Donostiako metroaren lanetako gainkostua argitzeko eskatuko du EH Bilduk

Satorralaia plataformak Donostiako Metroaren Mirakontxa-Easo zatiko lanek “%164ko gainkostua” izan dutela salatu zuen joan den astean, eta, horren harira, EH Bilduk gainkostu hori argitzeko eskatu du, Eusko Legebiltzarrean erregistratutako galdera sorta baten bidez.


Pagolarren gainean eolikoak jartzearen aurkako aldarria, plazara

Elkarretaratzea egin zuen Aiaraldeko Mendiak Bizirik plataformak atzo Laudioko Lamuza plazan, Mugagabe Trail Lasterketaren testuinguruan. 


Donostiako metroko Mirakontxa-Easo zatiaren lanek %164ko gainkostua dutela salatu dute

Satorralaia plataformak eman du gainkostuaren berri, informazioa Jaurlaritzari eskatutako txosten batetik aterata. Donostiako metroaren Mirakontxa-Easo zatiaren lanak 53 milioi eurotan esleitu ziren, eta egungo aurrekontua 139,4 milioi eurokoa da. Donostiako metro-pasantearen... [+]


PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?

Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]


Berriztagarrien lurralde plana aldatu du Jaurlaritzak, eskala handiko eolikoei toki gehiago egiteko

Abenduaren 20an Eusko Jaurlaritzak planaren behin-behineko bertsioa onartu zuen eta gaitasun “baxu eta ertaineko” eremu ugari gaitasun “ertain eta altukoak” bezala ageri dira orain.


Adifek dio AHTko obretan salatutako lan-esklabotza egoerak “gezurra” direla

AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".


Eguneraketa berriak daude