Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Asteartetik aurrera, Arabako 12 urtetik beherakoek doan bidaiatu dezakete lurraldeko garraio publikoan. Doakotasuna dagoeneko aplikatzen zaie Gasteizko tranbiari, Alavabus zerbitzuari eta Tuvisa udal garraioari. Onuradun izateko Bat txartel pertsonalizatua eduki behar da, eta horren jaulkipena indartu du Euskotrenek, bezeroarentzako arreta zerbitzu bereziaren bidez. Hilabeteko trantsizio epean, nahikoa izango da nortasun agiria edo familia liburua aurkeztea kosturik gabe bidaiatzeko.
Bizkaian, otsaileko lehen astetik aurrera jarriko dute martxan neurri hori. Nahitaezkoa izango da Barik txartel pertsonalizatua lortzea, eta, besteak beste, Bizkaiko Garraio Partzuergoaren (BGP), Metro Bilbaoren, Euskotrenen, Renferen eta Bilbobusen bulegoetan tramita daiteke. Tramitea egiteko tutore baten presentzia beharrezkoa da, eta horrek adingabearen NANa edo familia liburua aurkeztu beharko du. Gainera, erakundeek iragarri dute urteko bigarren seihilekoan doakotasuna 13 eta 14 urtetik beherakoei zabalduko zaiela, eta Jaurlaritzak onartutako adin tartea zabaldu.
Bestalde, Gipuzkoak urtarrilaren amaieran edo otsailaren hasieran ezarriko du doakotasun hori. Adingabeek egungo Mugi gazte txartela izan beharko dute, eta, horri esker, doako tiket bat eskuratuko dute doan, eta gidariari erakutsi besterik ez dute egin beharko. Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzak ere ekainaren 30era arte txarteletan %50eko deskontua mantentzea onartu du, gainerako lurraldeetan bezala.
Euskadiko Garraio Agintaritzak joan den abenduaren 23an onartutako neurri baten arabera, 12 urtetik beherakoentzako doakotasunak eta urte erdira arteko %50eko deskontuek 130.400 umeri egingo diete mesede EAEn. Eustaten datuen arabera, 130.400 haurrek jasoko dute deskontua: 22.000k Araban, 65.000k Bizkaian eta 43.300ek Gipuzkoan.
Aldi berean, Bizkaiko BGPren kontseiluak asteartean onartu ditu 2025erako garraio-tarifak, eta batez beste %3,4 igoko dira otsailaren 20tik aurrera. Gehien erabiltzen den txartelak, Creditransek, hiru zentimoko igoera izango du, eta Gizatransek, 65 urtetik gorakoentzat eta desgaitasuna dutenentzat, bi zentimokoa.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]
Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]
Bilboko Udalak autoak gutxitu nahi ditu erdigunean, aire kutsadurak behera egin dezan. Horretarako, hainbat hiritan abian jartzen ari diren neurri bera hartu du: gehien kutsatzen duten autoei erdigunera sarrera debekatzea. Talde ekologistek neurria kritikatu dute, besteak beste... [+]