Traducido automaticamente do vasco, a tradución pode conter erros. Máis información aquí. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Harribitxia

Usandizaga hil zenetik 100 urte bete dira aurten.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Usandizagaren ‘La Llama’ operaren berrestreinaldia. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Juan Jose Ocón. Andra Mari Abesbatza. Zuzendaria: Jose Manuel Tife. Bakarlariak: Sabina Puértolas, Mikeldi Atxalandabaso, Damián del Castillo, Elena Barbé, Maite Maruri. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: martxoaren 16a.

Jose Maria Usandizagaren heriotzaren mendeurrena ospatzen da aurten, eta Euskadiko Orkestra Sinfonikoak omenaldi polita egin dio bere azkeneko obra, La Llama izeneko opera berrikusi, berrestreinatu eta grabatzearekin. Askorentzako sorpresa izan da konpositore donostiarraren lan zoragarri hau, benetan oso gutxitan antzeztu baitzen: Donostian eta Madrilen 1918an eta Bartzelonan 1932an. Handik aurrera, auskalo zergatik, kasurik ez.

Horrexegatik, ideia ezin hobea izan da obra hau berreskuratzea eta publikoari eskaintzea, zinez lan distiratsua delako eta, beraz, beste ospe bat merezi duelako. Juan Jose Oconek egin du berrikuspen kritikoaren lana, eta, emaitza ikusita, lan txalogarria egin du, dudarik gabe. Horrez gain, berrestreinaldi honen zuzendaria izan zen, eta nabaritu zen lanaren ezagupen sakona, talde osoaren onena ateratzen jakin baitzuen.

Oso gaztea zen Usandizaga opera hau burutu zuenean, 27 urte besterik ez zuen –28 urterekin hil zen–, baina aparteko heldutasun musikala erakusten du partiturak. Orkestrazio koloretsua, harmonia klasikoa baina modernitate puntu bat duena, inpresionismoaren ukituarekin, folklorea eta klasizismoa uztartzen dituena dotoreziaz… hori guztia aurki dezakegu Usandizagaren musikan, eta bereziki opera honetan.

Berrestreinaldian interprete eraginkorrak aurkitu genituen. Sabina Puértolas soprano nafarrak Tamar pertsonaia elegantea egin zuen. Oso ahots malgua du, fina. Garrantzi handia ematen die ñabardurei eta horrek interesa ematen dio bere interpretatzeko erari. Bikain. Mikeldi Atxalandabasok, Adrianen rolean, intentsitatea adierazi zuen uneoro, pertsonaiaren alde dramatikoa nabarmenduz. Elena Barbé donostiarraren kantu delikatua oso ondo egokitzen zitzaion uraren izpirituaren pertsonaiari. Agian taxu pittin bat gehiago ondo etorriko litzaioke eta jestualitatea gehiago lantzea. Miren Urbieta Vegak paper txiki bat egin zuen, narratzailearena hain zuzen ere, baina denbora gutxian garbi utzi zuen bere kantu distiratsua. Eta gainontzeko bakarlariek, Damián del Castillo, Fernando Latorre, Maite Maruri eta Xabier Anduaga gazteak, kalitate bokala eskaini zuten. Andra Mari Abesbatzak, ohi bezala, biribiltasuna eman zion osotasunari. Ea hemendik aurrera gehiago entzuten dugun obra xarmangarri hau.


Interésache pola canle: Musika klasikoa
Ravel jaio zela 150 urte
Eta zuk, egin duzu inoiz Boleroarekin?

Duela 150 urte, 1875eko martxoaren 7an jaio zen Maurice Ravel musikagile eta konpositorea, Ziburun. Mundu mailan ospetsu dira haren lanak, bereziki Boleroa. Sarri aipatzen da Parisen bizi izan zela, kontserbatorioan ikasi zuela aro berri bateko irakasleekin, munduko txoko... [+]


Wagner eterno

Ópera 'Tristan und Isolde'

Orquestra Sinfónica de Bilbao. Dirección: Erik Nielsen.
Coro de Ópera de Bilbao. Dirección: Boris Dujin.
Dirección de escena: Allex Aguilera.
Solistas: Deus meu! Nicholls, G. Hughes Jones, M. Mímica, E. Silins, C. Daza, D. Barcellona, J. Cabrero... [+]



Estrelas do futuro

Euskal Herriko Gazte Orkestra. Encontro de Inverno
Director: Iker Sánchez.
Narrador: Kepa Errasti.
Programa: Obras de Britt e Beethoven.
Lugar: Teatro Vitoria Eugenia de Donostia.
Día: 2 de xaneiro.

-----------------------------------------------

Tras 27 anos de... [+]






2024-12-20
Un auténtico doce musical

Il Trittico de Puccini
por: Orquestra Sinfónica de Navarra e Coro de Ópera de Bilbao.
Dirección de escena: Paco Azorín.
Solistas: O gran C. Álvarez, A. Brancas, M. Berti, C. Isotton, K. Mattila, A. Ibarra, S. Esparza e I. O hotel.
Onde: Palacio Euskalduna de Bilbao.

... [+]





2024-12-09 | Leire Ibar
Protesta contra Israel nun concerto da Orquestra Sinfónica de Euskadi en Pamplona
No Baluarte de Pamplona/Iruña, o xoves, cando se dispuña a tocar unha peza da versión orquestral do himno nacional israelí, gran parte do público levantouse e abandonou a sala. Criticaron que este himno rende homenaxe á "ocupación sionista" e despregaron bandeiras... [+]

Gabriel Fauré: Moito máis que un requiem

Cando falamos de compositores franceses, pensamos en Claude Debussy e en Ravel. Hai quen se divirte, defendendo un ou outro como o mellor compositor francés de todos os tempos. En verdade, dous xenios foron absolutos, como consecuencia das circunstancias do seu tempo. Foron un... [+]


Don Pasquale contemporáneo entre pizzas

Grupos de ópera Don Pasquale de
Donizetti: OUSE e Coro da Ópera de Bilbao.
Solistas: S. Orfila M.J. Moreno, F. Demuro, D. Do Castelo, P.M. Sánchez.
Director de escena: Emiliano Suárez.
Escenografía: Alfons Flores.
Lugar: Palacio Euskalduna.
Data: 19 de outubro.

... [+]







O noso pianista universal

Concerto organizado pola Fundación Columbus dentro do Festival Musical ‘RenHacer’.

Orquestra Sinfónica de Bilbao.

Dirección: Ramón Tebar.
Solista: Joaquín Achúcarro.
Programa: Obras de Guridi, Grieg e Brahms.
Lugar: Palacio Euskalduna de Bilbao.
Data: 13 de... [+]



Quincena Musical: algunhas reflexións
Trátase do festival de música clásica máis antigo do Estado español. Unha vez finalizada, pode ser un bo momento para facer balance da edición deste ano, pero tamén para facer balance da longa vida do festival. É un gran festival, moito. Pero hai que reflexionar, e... [+]

Coraxe controlada

Quincena Musical de San Sebastián
Orquestra de Euskadi: Dirección: J. Rohrer.
Orfeón Donostiarra: Dirección: J.A. Sáinz Alfaro.
Solistas: O gran C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Programa: Na Missa Solemnis re maior de Beethoven, op. 123.
Lugar:... [+]





Avec plaisir!

Ficha: Quincena Musical de San Sebastián. Ciclo do Auditorio Kursaal.

Orchestre Philharmonique de Radio France

Dirección: Mikko Franck.

Solista: Sol Gabta (chelo).

Programa: Obras de Debussy, Lalo, Ravel e Stravinsky.

Lugar: Auditorio Kursaal.Data: 30 de... [+]


Grazas, Mr. Chailly

Ficha: Quincena Musical de San Sebastián. Ciclo do Auditorio Kursaal.

Orchestra Filharmónica della Scala de Milan. Dirección: Riccardo Chailly

Programa: Obras de Tchaikovsky e Ravel.

Lugar: Auditorio Kursaal.

Data: 27 de agosto

Quizá a Filharmónica da Scala de... [+]


Intelixencia e sensibilidade

Ficha: Quincena Musical de San Sebastián. Ciclo Vitoria Eugenia.

Alexandra Dovgan (piano).

Programa: Obras de Beethoven, Schumann, Rachmaninov e Scriabin.

Lugar: Teatro Vitoria Eugenia. Data: 19 de agosto.

O gran compositor Luciano Berio dicía que os virtuosos do... [+]


Con mestría

Orquestra Budapest Festival. Dirección: Ivan Fischer.

Orfeón Donostiarra. Dirección: José Antonio Sainz Alfaro.

Solistas: Anna Lena Elbert (soprano), Olivia Vermeulen (contralto), Martin Mitterrutzner (tenor), Hanno Müller-Brachmann (baixo). Lugar: Auditoría... [+]


Eguneraketa berriak daude