Bilboko kaleetara zinea, antzerkia eta hamaika kultur jarduera eraman ditu Zinegoak jaialdiak. Horietako bat Asier Altunaren azken laburmetraia izan da: Han izanik hona naiz. Joseba Sarrionandiaren liburuaren izenburu bereko ipuin bat oinarri hartuta osatu du zuzendari bergararrak 5 minutuko lana. 12 zuzendarik abiatutako Gure oroitzapenak film kolektiboaren piezetako bat da. Filma bere osotasunean Donostiako Zinemaldian estreinatu zen, eta labur bakoitzak bere ibilbidea hartu du ordutik aurrera.
Mamia: mutiko bat auzoko emakumearekin maiteminduta dago eta leihotik berari begira ari zaio gizon batekin larrua jotzen ari dela; emakumeak, umearen begiradaren jakitun, ez du leihorik ixten. Sarrionandiaren ipuinean, hogei urte geroago umea gizona da, eta bere emaztearekin larrutan ari dela leihoa zabalik uzteko eskatu dio; ilunpean, leihoaren beste aldean, mutikoaren begirada aztoratua igartzen du. Mutiko hori bere txikitako oroitzapena den, edo benetan norbait begira dagoen norberari dagokio interpretatzea. Altunaren laburrean, aitzitik, bi gizonezko dira bigarren aldian xirrika ari direnak; eta neskatxa bat da, leihotik begira dagoena. “Zelataria zelatatu bihurtuko da, eta ehiztaria ehizatua izango da”; baina ez da hori kontua, ordea. Zutabe bat aldatu du istorioan Altunak: bigarren bikotea ez da heterosexuala. Eta honek dena iraultzen du.
Joseba Sarrionandiak bere ipuinen inguruan zioen: “Zergatik tipiak? Bilatzea maite duenari tipitasunak bilaketaren atsegina ugaltzen diolako, edo autorea lan luzerako nagia delako, edo lana hasita bihar etzi huts egitearen beldurrez luzarorako engaiatzen ez delako, edota gauza tipietan handietan bezainbeste sekretu kabitzen delako”. Laburmetraigilea ere ipuin-kontalaritzat har daiteke. Eta gako horien bila jarrita, bergararraren bigarren laburrak sekretu tipi bat badu: ipuinaren ziklikotasuna zalantzan jartzen du, behintzat eternalki ziklikoa izateari dagokionez. Mutil gazteak leihotik begira, bikote heterosexuala ikusi du. Nagusiagoa denean hura oroitu, eta voyeurismoak bultzatzen du larrutan egitean leihoa ez ixtera. Txikitan ikusi zuen emakume hori izan nahi du, eta ez berekin oheratzen zen gizona. Gizon bat nahi du berari plazer ematen, emakume horrek ondoan zuena bezalakoa. Eta gainera, neskatxa bat dago haiei begira, lehen bikotearen leiho berean. Eta ez mutiko bat. Pentsa dezakegu lehenengo bikotearen alaba dela edo ez (kontuan izanik egungo alokairuen efimerotasuna, hipoteken estutasuna edo harremanen likidotasuna); baina galdera hurrengoa da: nola jarraituko du istorioak? Eta bide batez: neskatxa horrek zer egingo du gero? Nahiko ote du berak ere larrutan nola egiten duen beste norbaitek ikus dezan? Gurasoen erregimen heterosexualari men egingo dio edo bizilagunak zabaltzen dion leihotik sartuko da? Eta garrantzitsuagoa ziklikotasunari dagokionez: egongo al da beste umerik neskatxa handitzean larrutan nola egiten duen ikusteko (bizilagunen ondorengoa), bikote gay baten umeak izateko aukera murriztuei erreparatuz?
“Ipuin sendagaitzak” deitzen die Sarrionandiak bere lanei, non behin eta berriro irakurri ahala esanahi berri, ezkutuak suma dakizkiokeen bere bildumari. “Film sendagaitzak” deituko diegu, beraz, lehen begiradatik haratago hausnartzera bultzatzen gaituzten film labur horiei.
Epaimahaiaren esanetan, dokumentala beharrezkoa da "bizikidetzari espazioa emateko", eta era berean, ez ahazteko urte luzez lesbianismoak ez duela ikusgarritasunik izan. Filminen dago ikusgai.
'Queertopia' da aurtengo Zinegoak jaialdiaren izenburua. Queertopiek erakusten dute posible dela errealitate ezberdinak harremanetan jartzeko espazioak sortzea. Alaitz Arenzana jaialdiko zuzendariarekin eta Julen Nafarrate komunikazio arduradunarekin duela 21 urte Bilbon... [+]
Zinegoak, Bilboko LGTBIQ+ 21. nazioarteko zinema eta arte eszenikoen jaialdia, ekainaren 24tik uztailaren 1era egingo da. Jaialdiaren barruan, bigarren urtez, Bizi Bisexualitatea proiektuak bere tokia izango du. Egitasmo horrek bisexualitatea eta euskal kultura uztartzen ditu... [+]
Rita Baghdadiren Sirens dokumentalak irabazi du 2023ko Zinegoak Sari Nagusia, eta Dania Bdeir-en Warsha-k Publikoaren Saria eta Senior Epaimahaiaren Saria. Saridun gehienak emakumeak izan dira. Jarraian saritutako lanen zerrenda.
Aktore, gidoilari eta zuzendariak gai politiko eta sozialak lantzen dituen fikziozko filmak egiten ditu, Mexikoko bere komunitatean oinarrituta.
Bilboko LGBTIQ+ zinema eta arte eszenikoen jaialdia ekainaren 23tik uztailaren 3ra egingo dute. Hamasei film luze eta 25 labur dituzte programazioan, beste hainbat jarduerarekin batera.
Albertina Carri zinemagile eta ekintzaile argentinarrak otsailaren 28an jasoko du Ohorezko Saria, Zinegoak LGTBI+ zinema eta arte eszenikoen jaialdiaren inaugurazio ekitaldian, Bilboko Arriaga antzokian. Aurtengo edizioan Carriren obrari buruzko ziklo berezia eskainiko da.
“Marioker”, “Lumatza”, “Kuir”, “Soropila” edo “Kapaza” hitzek osatu dituzte Zinegoak LGTBI+ jaialdiaren aurtengo kartelak. Inposatutako etiketarik gabe, "gure burua nahi dugun moduan berrizendatzeko, erakusteko eta... [+]
Zinegoak, Bilboko Gaylesbitrans Nazioarteko Zinema eta Arte Eszenikoen jaialdiak 18. edizioa aurkeztu du astearte honetan, Bilborocken antolatutako prentsaurrekoan. Aurten, martxoaren 1etik 14ra bitartean ospatuko da eta era presentzial zein birtualean jarraitu ahal izango... [+]
Film bat ikusten dugunean, nork zuzendu duen jakiteak testuinguru bat ematen digu. Zuzendaria ezagutu ez arren. Susmagarri gertatzen da, adibidez, Palestinako egoeraren inguruko filma AEBetakoa izatea, edo sexu-erasoa kontatzen duena gizonezko batek zuzendutakoa izatea. Elkarren... [+]
Zuzendari frantsesak otsailaren 28an jasoko du Zinegoak jaialdiaren 18. edizioko ohorezko saria Bilbon.
Aurtengo Bilboko Gaylesbitrans 18. Nazioarteko Zinema eta Arte Eszenikoen Jaialdia modu presentzialean eta birtualean ospatuko da. Jaialdiak egoitza ofiziala Lekeition izango du eta hainbat jarduera antolatuko dira bertan, Bilbon jaialdia ospatzen den bitartean.
Erasoa Zinegoak jaialdiaren baitan antolatutako Artefactos contra la lesbofobia [Lesbofobiaren aurkako artefaktuak] ekimenean jazo zen. Gizonezko argazkilari batek fisikoki zein hitzez erasotu zituen hainbat parte hartzaile eta langile bat.
Bere buruaz beste egin zuen Ekai nerabeari buruzko Mi pequeño samurai dokumentalaren estreinaldiak irekiko du aurtengo Zinegoak jaialdia: transexualitatearen gaineko tabuak apurtu eta kontzientziatu egin nahi dute filmeko zuzendariak eta Ekairen gurasoek.
Kartelaren protagonista bi emakumeen arteko maitasun istorioa da. Emakume bat cis da, bestea trans. Mar Saez argazkilaria da kartelaren egilea.