Lehen aldiz ikusi nuenetik maite dut lan hau. Ez da akaso onena, ez da seguru asko artistaren ibilbidea ondoen laburbiltzen duena, baina hauxe da nire kuttuna, eta bere erara ondo erakusten du artistaren kezka estetiko nagusienetakoa: ikuslea espazioan barneratzea, artelana bizi dezan, fisikoki bizi ere, ez maila kontzeptual soilean bakarrik, espazio beraren baitan sarraraziz baizik ikuslearen gorputza.
Atzera begirako soila izan gabe ere, Guggenheim Bilbao Museoak bakarkako erakusketa eskaini dio aurten bertan, artistak erakusketa aretoaren espazioa bera eraldatuz beretzat hartu zuena, hasiera eta bukaera batuz, neurri batean ibilbide edo garapen artistikoaren ideia bera ukatuz, sortzean beti hutsetik abiatzen zarela erakutsiz bezala, eta hala ere 30 urteko ibilbidean egindako lanen arteko koherentzia eta lotura nabarmenduz.
Erakusketa horren harira artistak berak esandakoa da hau: “Hasieratik interesatu izan zaidana gutxi landu den ideia bat da, edo oso ideia arrotza behintzat eskulturaren munduan, hots, paisaiaren ideia. Gauzak idulkitik kentzean elementuek zure espazio bera konpartitzen dute. Orduan, hor espazio bat sortzen da. Zuk espazio horretan parte hartzen duzu, objektuek espazio horretan parte hartzen dute, eta hori ideologikoa da. Paisaia efektu bat sortzen da. Baina ez irudi mailan bakarrik, baita inguru hori bizitzeko moduan ere”.
Gizakiari espazio berriak sortzea da artistaren zeregina; bere buruari jarritako araua dirudi. Baita beste honek ere: emozioak ikuslearengan egon behar du, ez lanean. Begira oheak ez diren bi ohe horiek, hortxe bizitzeko gogoa ematen du.
Lan asko egindakoa da Pello Irazu Mendizabal (Andoain, 1963ko urriaren 26a), lan asko ari da egiten, bizitzeko moduko espazioak sortzen.
Wikimedia Commons-en biltzen dira Wikipedian erabiltzen diren lizentzia libreko fitxategiak: irudiak, argazkiak, audioak, bideoak… Une honetan 110 milioi fitxategiko bilduma erraldoia osatzen dute. 2006an hasi ziren urteko argazki onenak aukeratzen. 2023koak hautatu berri... [+]
Uda osoan ikusgai egon dira Yun Ping artistaren argazkiak Donostiako Cibrian galerian. Identitate-prozesuak dituzte langai, generoaren eta arrazializazioaren bidegurutzean. Irailaren 12an, erakusketaren aktibazio eta itxiera gisa, Yun Pingek performance publiko bat egin zuen,... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Iruñeko Arrosadia auzotik pasatzen naizen aldiro sartzen dut burua Santa Marta kaleko tailerrean. Hor da Montse normalean: potetxoan pintzela sartu, trapu batean ia pintura dena kendu eta pintzela mihisean igurzten, begiztan. Bere espazio-denboran sartu naiz gaur eta... [+]
Jakoba Errekondok Ilargia eta landareak 2025eko agenda eskutan, ilargiaren arabera baratzeko lanak nola antolatu azalduko du eta entzuleen galderak zuzenean erantzungo ditu. Antton Olariagak argitalpen horretarako egin dituen hamabi piztiren ilustrazioak erakutsiko ditu eta... [+]
Donostian jaioa, urte mordoxka bat Alkizan eman zituen bizitzen, baserri batean. Inguratzen zuen naturak lilura sortzen zion. Margolari gisa egin da ezagun, nagusiki.
Zirrara eta pasioaren eroale da Arantxa Orbegozo Txitxi (Tolosa, 1962). Bizitza darama eskuetan eta hura eskaintzen dio zuzentzen zaion edonori. Atleta izan da, txirrindularia, eta bere buruari proposatu dizkion beste hainbat diziplinatan aritua. Hala eta guztiz ere, benetan... [+]
Ekida Arte Ekimen Sozialistak arte eskola antolatu du Donostian, asteazkenean hasi eta larunbatera bitartean. Paraleloki, lau egunez, bi formakuntza saio egingo dira: muralismoari eta arte bisualei buruzkoa bata; eta antzerkiari eta arte eszenikoei loturikoa bestea. Sarbidea... [+]
Otsailaren 23an abiatu ginen Zaragozara (Aragoi) lagun bat eta biok. Bera Haur Hezkuntzako maistra eta ni literatur dinamizatzailea. Album! elkarteak (haur eta gazte literatura argitaratzen duten argitaletxe independenteak biltzen dituen egitura) antolatutako ikastaroak gure... [+]
Interneten oinarria duen argazkigintza lehiaketa batean, 1839 Color Photography Awards delakoan, tranpa gertatu da. Kategoria berezia sortu zuten 2024ko ediziorako, Adimen Artifizialeko irudiak aurkeztekoa, eta irabazleak tranpa egin zuen, argazki erreala aurkeztuta irabazi zuen... [+]
Euskal Herriko kobazuloetan Madeleine aldiko (duela 18.500 eta 13.500 mila urte bitartekoak) labar-artea metodo konputazionalak konbinatuz aztertuta, ezaugarri espazialen eta ikonografikoen arabera bereizi dituzte irudiak, eta ondorioztatu dute lau multzotan bana daitezkeela.