Saio boteretsua

  • EGILEA ::diskoa

    autoekoizpena

    iraupena ::43´31´´

    prezioa ::12.20€

Operazaleok ilusioz espero dugu urtero udaren ostean OLBE-ren denboraldi berriaren irekiera. Aurtengoa ohikoa baino beranduago suertatu da; izan ere, krisiaren poderioz 63. denboraldi honek bost titulu besterik ez du izango (normalean zazpi izaten dira), eta, beraz, irailean hasi ordez azaroan izan dugu lehenengo emanaldia. Hori bai, krisia eta guzti, kalitatea bere horretan mantentzen da eta betiko gustua eta “savoir faire” hori, antolatzaileen aldetik, nabarmena da.
 

Hasteko, Tutto Verdi izeneko zikloaren barruan, konpositore honen lan fresko eta indartsu bat: Attila. 33 urte zituen Verdik opera hori bukatu zuenean, eta nabaria da lan horretan musikariak gaztaroko obrei inprimatzen zien bizkortasuna. Libretoa, Francesco Maria Piave eta Temistocle Solera-rena, interesgarria da baita ere. Ez da Attila basati eta ñabardurarik gabea marrazten, baizik eta pertsona indartsua, eta aldi berean zalantzatia, argiak eta itzalak dituena.

Pizgarri bat baino gehiago izan du denboraldiaren hasiera honek. Alde batetik tituloa bera, esan bezala, potentea, eta bestetik, Ruggero Raimondiren parte-hartzea, eszena zuzendari bezala aldi honetan. Baxu italiar famatu honek Attila-ren rola egin zuen Bilbon orain dela 37 urte, eta, hainbeste denbora pasa eta gero, begi-bistan geratu zen zein baliagarria den bere eskarmentua holako produkzioak lantzeko. Benetan ikusgarria eta ederra suertatu zen Attila hau. Eszenaratze ikaragarria, non argia eta eszena elementuen mugimendua oso garrantzitsua den. Musikatik aparte, merezi izan zuen espektakulu osoak.

Musikalki, ondo. Ildebrando D’Arcangelo baxuak, Attilka-ren paperean, ongi bete zuen alderdi bokala, emisio argi batekin. Beharbada sakontasun interpretatibo nahikorik ez zuen ekarri baina eraginkorra izan zen, zalantzarik gabe. Roberto Aronica tenoreak bere ahots distiratsua luzitu zuen. Angel Ódena baritonoak gorabeherak izan zituen eta Anna Smirnova sopranoa, Odabella-ren rolean, oso adierazkor sentitu genuen. Orokorrean, ez zituzten erabat biribildu beren interpretazioak, baina osotasun ederra oparitu zuten, ikuskizun erakargarria eginez. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Francesco Ivan Ciampa zuzendariaren eskutik, fin eta leun ibili zen fosotik, eta Bilboko Operaren Abesbatza, sendo.
 

Verdiren Attila
Bakarlariak: Ildebrando D’Arcangelo, Roberto Aronica, Anna Smirnova, Angel Ódena, Eduardo Ituarte eta David Aguayo. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Francesco Ivan Ciampa.
Eszena Zuzendaria: Ruggero Raimondi. Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: Azaroaren 22a.


Azkenak
Denboraren harrizko gurpila Iruñeko katedralean

"Pictura est laicorum literatura", utzi zuen Umberto Ecok idatzita, Il nome della rosa eleberrian. Irudien bidez mintzatzen da herria, hitzez baino maizago. Artearen funtzio narratiboa nabarmena da Erdi Aroko irudietan, egungo begiekin zail gerta daitekeen arren haiek... [+]


Sare sozialak
X utzita, nora joko dugu orain?

“eXodoa” gertatzen ari da egunotan sare sozialetan. Erabiltzaile ugarik X plataforma uztea erabaki –Elon Musk enpresariaren eskutik izandako eboluzio “toxikoaz” kokoteraino– eta Mastodon edota Bluesky-ra egin dute jauzi. Proiektu horiei begira... [+]


Ertzaintzaren euskarazko arreta bermatzeko eskatu dio Arartekoak Jaurlaritzari

Ertzain patruila batek hizkuntz tratu desegokia eman diela salatu dute Donostiako bi herritarrek. Isuna jaso zuten, behin eta berriz euskaraz artatuak izateko eskatu ondoren. Arartekoak kargu hartu dio Ertzaintzari.


Teknologia
Oinak lurrean

Interneten Willow hitza bilatzerakoan oraindik txikitan ikusi nuen pelikula baten izenburua agertzen da. Fantasiaz beteriko pelikula hartan, Willow izeneko gizon txiki batek, protagonistak, mundua eraldatu zuen, erresuma zapaltzaile batetik herritarrak askatuta. Google-k Willow... [+]


Materialismo histerikoa
Zuentzat

Araiak esan dit zuei idazteko. Esan dit, utzi baino lehen (aurten egingo dut), nire testu bat eraman nahi dizuela, nik ez dizuedala inoiz eraman, eta merezi duzuela, harro sentituko zaretela nitaz. Ezin da horrelako aukera bat galtzen utzi. Ez dakit jada esan ez dizuedan zer... [+]


Kilometro zero

Berriki Pierre Carles dokumental egile engaiatuaren azken lana ikusteko aukera izan dut. Guérilla des FARC, l'avenir a une histoire (FARC gerrilla, etorkizunak historia du) du izena eta Kolonbian mende erdi baino gehiago iraun duen gatazka armatuaren kontakizun... [+]


Alerta laranjak

Valentziako tanta hotzaren kudeaketa txarrak aldaketa ekarri du muturreko eguraldiagatik izan daitezkeen alerten inguruan, “neguko” lehenengo denboraldian agerian geratu den bezala. Hego Euskal Herrian ibaiek gainezka egingo zutelako mehatxuaren aurrean, hainbat... [+]


Jendetasun zolatik, Kittof gogoan

Kaosean sartuak gara. Hori erran digute hedabide frantsesek, legebiltzarrak gobernua erorarazi duelarik abenduaren 4an. Kaos politiko, instituzional, sozial, ekonomikoaren zirimolak infernuko sarabandan bahituko gaituelako izua zainetara isurtzen hasia zaigu denoi. Zer komedian... [+]


2024-12-18 | Jesús Rodríguez
Borroka aro berria Herrialde Katalanetan

2011. urtean M-15eko mugimendu indartsua lehertu zen, Kataluniako Gobernua ataka estuan jarri zuena. Besteak beste, orduko hartan Polizia Bartzelonako Katalunia plazako kanpaldi suminduari oldartu zitzaion, eta parlamentua setiatu zuten ekintzaileek, Artur Mas presidentearen... [+]


Izar Mendiguren. Saltsa berrietan beti
“Ni euskaraz bizitzeak ez du esan nahi beste hizkuntzei eta kulturei ateak ixtea”

Aiaraldea Komunikabidea sortu zuten lehen, eta Faktoria gero. Laudion dute egoitza, eta bertan ari da lanean
Izar Mendiguren. Kazetari, bertsolari, musikari, militante... Ipurdi batez eserleku bi ezin estali litezkeela dio esaerak, baina hori baino handiagoa da Mendigurenen... [+]


Eguneraketa berriak daude