Historia lezioak pantaila handian

Inglorius Basterds
Inglorius Basterds
Priora tempora, meliora fuere quam nunc sunt” leloari jarraiki, I. Mundu Gerra aurreko Alemaniara, II. Mundu Gerrako Frantzia okupatura, duela 40 urteko Woodstock jaialdira edota 80etako New Yorkera eraman gaituzte Michael Haneke, Quentin Tarantino, Ang Lee eta Lee Daniels zuzendariek. Zine komertzialean ere hainbatetan errepikatzen den joera da: badirudi zinemagileek nahiago dituztela iraganeko istorioak. Historiarekin jolastu egiten dute Ang Leek eta Tarantinok –azken honen proposamen dibertigarriak asmatu eta aldatu egiten ditu gertakariak, gainera–. Hanekek garai bateko ultrakatolizismoa eta errepresioa salatzen ditu, eta Daniels 80ko hamarkadan beltzek –zer esanik ez Harlem ghettoko beltzek– zituzten zailtasunez mintzo da. Ondo dator zenbaitetan historiara jotzea, erantzunak –batzuetan galderak– bilatzeko. Arazoa da oker ematen denean, edo manikeismo, klixe eta eskema sinplifikatuez baliatzen direnean, gaiztoak oso gaiztoak zirelako eta garaileak oso onak.

Horregatik, egungo eredu, pentsamolde eta gertakarien inguruan eztabaidatzen duen zinema mantentzea garrantzitsua da, zailagoa delako ziria sartzea, eta inguruko gertakariek egungo errealitatea ulertzen laguntzen digutelako. Halakorik ikusi dugu Zabaltegi sailean: Huit fois debout filman, gaur-gaurko gaiak jorratu ditu Xabi Moliak: langabezia, krisia, familia eredu berriak, paperik gabeko etorkinak. Ziurrenik, Hollywood ere ariko da krisiari buruzko zer edo zer prestatzen, baina bere estiloan: Madoffen bizitzari buruzko thriller-komedia-drama. Zerbait jokatu nahi?

Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Zinemaldia
2024-10-09 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Euskal

Donostiako Zinemaldiak euskal zinemaren ospakizun ekitaldian euskal zinemak euskara gutxi duela esan zuen Edurne Azkaratek eszenatokiaren mikrotik, ozen. Esaldiak burrunba egiten du egiazkotasunagatik. Arkitekturaren eszenan antzerako lema errepika daiteke eta ziur naiz beste... [+]


2024-09-29 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia. Azken eguna.
Ezer gutxi kontatzen duten isiluneak


Sail Ofiziala. Klausurako filma
Eta igande euritsu, erromantiko eta negartia iritsi zen

Eta hori, larunbata zela atzo, eta ez igandea. Kosta zitzaion egunari argitzea, aurreko egunetan baino dezente jende gutxiago zebilen kalean, eta presa gutxi nabari zen. Batzuk laster batean bai, Kursaalera eta Victoria Eugeniara gerturatu zirela, lehen areto horretan ematen... [+]


Aktore onenaren saria, Patricia López Arnaizentzat

Patricia López de Arnaiz gasteiztarrak aktore onenaren sari nagusia irabazi du Donostiako 72. Zinemaldian, Pilar Palomerok zuzendu duen 'Los destellos' filmean egindako lanagatik.

Eider Rodriguezen 'Bihotz handiegia' liburuko lehen narrazioan... [+]


Zezenaren tortura babesten duen dokumentalak irabazi du Zinemaldiko Urrezko Maskorra

Andrés Roca Rey toreroaren egunerokoaren hainbat pintzelkada ematen ditu Tardes de soledad zintak, besteak beste, hotelean eta hoteletik zezen-plazarako bidean eginiko elkarrizketak edo janzte aldiko uneak, eta plazan zezena nola sufriarazten eta hiltzen duen erakusten... [+]


2024-09-28 | Eneko Atxa Landa
Donostia Zinemaldia. 8.eguna
Ez dut sekula pelikulekin negar egiten


Sail Ofiziala. 8.eguna
Sinets nazazu


2024-09-27 | Eneko Atxa Landa
Donostia Zinemaldia 7.eguna
Bikaintasun esplikagaitza, berriz


2024-09-26 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia 6. eguna
Por donde pasa el silencio


Sail Ofiziala. 6.eguna
Ihes egin heriotzari, aurrerantz

Izaten da, tarteka, dena loturik dagoenaren sentsazioa. Denetarik-edo ikusteko aukera izanen da Zinemaldian, baita Sail Ofizialean ere, marko baten pean betiere. Ikusi ditugu umore ukitudun batzuk, negarra eragiterainoko dramak, suspenseak, dokumental tankerakoak, baita... [+]


ARGAZKIAK | Euskal Zinemaren Gala, Donostiako Zinemaldian

Astearte gauean egin zen Euskal Zinemaren Gala, Donostiako Victoria Eugenia antzokian.


2024-09-25 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia 5. eguna
Zinea ala antzerkia?


Eguneraketa berriak daude