Espainiako Estatuko, AEBetako, Frantziako eta Erresuma Batuko hainbat erakunderen artean sortu dute Transnational Workers Network izeneko sarea.
Langileen Konferentzia Digital Globala topaketa egin dute bost herrialdetik gorako partaidek, El Salto hedabideak informatu duenez. Transnational Workers Network (TWN) delakoa aurkeztu da konferentzian horretan, Langileen Nazioarteko Sarea. Plataforma digitalez baliatzen diren enpresetako langileen eta taxisten eskubideak defendatzeko asmoz sortu dute. Ekimenak sektore horietako eragile, sindikatu eta langile gehiago barnebiltzeko asmoa du, gero horien arteko harremanak garatu ahal izateko.
Teknologia erraldoien agerpenagatik eta desarautze-prozesuek eraginda, enpresa transnazionalak hazi egin dira, eta autonomo faltsuaren figura hedatu da. “Aplikazio disruptibo horiek herrialdean sartu eta legeak aldatzen saiatzen dira euren negozio eredua inposatzeko. Eredu hori estatuaren prekarizazioan eta zergak ez ordaintzean oinarritzen da ", azaldu du Tito Alvarez Taxi Project 2.0 proiektuaren bozeramaile eta koordinatzaileak, Espainiako Estatutik sindikatu globala sustatu duen erakundeetako bat da berea.
Taxilarien plataformaz gain, RidersxDerechos, Glovo edo Deliveroo, Collectif des Livreurs Autonomes de Paris (clap), Mobile Workers Alliance (mwa) edo Service Employees International Union (SEIU) enpresen banatzaileen kolektibo antolatuek ere parte hartu dute sarean. Konferentziako partaideen arabera, “langileen batasuna” antolatu nahi dute, jarduera estrategikoa zehaztu eta lan eskubideak egituratzeko proposamenak egiteko. Laburbilduz, Sonia Abellán kidearen arabera, helburua da praktika horien eraginpean dauden pertsonek "beren eskubideak defendatzeko tresna izatea" eta "Gig economy delakoaren enpresa handiei aurre egitea, plataforma bateratuaren eta estrategia bera erabiliz".
"Negozio eredu hau berritzaile gisa aurkeztu ziguten, baina ez da hala, lan prekarizazio moduak ez baitira gatazka berria, ezta batere berritzaileak ere, nahiz eta berrikuntza erabili banatzaileak autonomo faltsu gisa izateko argudio nagusitzat", deitoratu du Nuria Soto RidersXDerechos elkarteko kideak. Gainera, Sotok azaldu duenez, teknologia horiek bateragarriak omen dira lan-eskubideekin, tresna informatiko berberak erabili dituzten banatzaileen kooperatiben esperientziei erreferentzia eginez, eta "ez da legea enpresa horien neurrira aldatu behar, legea betearazi baizik". Ekona kooperatibako Isabel Chaconen ustez, "digitalizazioak ez du berez txarra izan behar, modernizazioa da, baina kapitala menderatzen dutenek modernizazio horren azpian mozorrotzen dute lan-ustiapen berria".
Arazo globalaren aurrean irtenbide globala proposatu dute. Enpresa mota horiek berdin jarduten dute herrialde guztietan, eta tokiko garaipenak ere estrategia globalera eraman behar dira. "Ikusi dugu estatu mailan garaipenak lortu direnean, herrialde horiek ez dutela beren ibilbidea egin gure mugetatik kanpo, baita Europako Batasuneko herrialdeetan ere, non antzeko lege asko dugun; beraz, lan hori galdu egiten da eta ez da iristen gainerako lankideengana", deitoratu du Taxi Project 2.0ko kideak. Hori dela eta, borroka bateratua “funtsezkoa” dela uste dute, eta edozein langile, plataforma, sindikatu edo elkarteri proiektuarekin bat egiteko deia egiten diote. "Uberren aurkako borrokan konturatu ginen batasunez irabaz dezakegula enpresa erraldoiaren aurka", esan du Alvarezek.