Ordainsaria Frantzian lanera bizikletan joatearren

  • Frantziako Gobernuak martxan duen programak 25 zentimo kilometroko ordaintzen die lanera bizikletan doazen langileei. Sei hilabeteko programa pilotua da, eta arrakasta badu Estatu osora zabaldu lezakete.


2015eko abenduaren 11n - 10:50
Gaur egun, Frantziako langileen %2,4k baino ez du erabiltzen bizikleta lanera joateko.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Garraio Ministerioak ekainaren 2an jarri zuen martxan programa, eta urte bukaeran emango dituzte emaitzak. Une honetan 19 enpresatako 10.000 langile ari dira parte hartzen. Programan boluntario aurkeztu diren langileei  gehienez egunean 12 kilometroko bidaia ordaintzen diete, 40 euro orotara. Programaren lehen fase honetan, izena eman duten enpresek pagatzen diete langileei, eta Gobernuak ordaindutakoa bueltatzen die.

Programa onartu zenean Garraiorako estatu idazkari zen Frederic Cuvillierrek adierazi zuen espero zuela pizgarri ekonomikoek bizikletaren erabilera %50 handitzea etxetik lanerako bidaietan. Gaur egun, Frantziako langileen %2,4k baino ez du erabiltzen bizikleta lanera joateko.

Belgika aitzindari

Frantziako programa Belgikan orain dela bost urtetik martxan dagoen sisteman oinarritu da: 22 zentimo ordaintzen dituzte kilometroko, eta horri esker lanerako bidaien %8 bizikletan egiten dira.

Holandan, Danimarkan, Alemanian eta Erresuma Batuan ere bizikletaren erabilera sustatzeko pizgarriak daude: zerga murrizketak, ordainketak ibilitako kilometroengatik eta bizikletak erosteko diru laguntzak. EAEn bizikleta elektrikoak erosteko diru laguntzak daude. Gehienez 300 euro bizikletako, eta 1.000 euro merkantzien garraiorako baldin bada. Enpresek ere diru laguntzak dituzte mugikortasun mota horren alde eginez gero.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
2024-10-23 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Aparkalekuak

Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]


Mugikortasun arazoak dituzten haurrekin baso-eskolara: beldurrak eta mugak gainditzen

Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]


Europako Mugikortasun Astea irailaren 16tik 22ra egingo da Iruñean

Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]


69 milioi bidaia ordaindu ziren iaz Gipuzkoako Mugi txartelaren bitartez

2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]


“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


‘Bidegi auzia’ berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


2023-11-21 | Jon Torner Zabala
Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako... [+]


2023-10-26 | Jon Torner Zabala
Nola jan espazioa, espazioa jan duenari?

Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]


2023-09-25 | Jon Alonso
Bidegi

Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]


2023-08-18 | Euskal Irratiak
Aupa, Iparraldeko auto-partekatze zerbitzu berria

Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.


Iruñeko Zangoza kaleko aparkalekuaren kontrako aldarri ozena

Iruñeko Zangoza kaleko lur azpiko aparkalekua egiteko obrak hasi ditu udalak. Horren kontrako plataformak udalaren jarrera salatu eta adierazi du ingurumenari eta bizilagunei “kalte handia” egingo diela.


Eguneraketa berriak daude