Emakume hezitzaileek greba egingo dutela-eta, oro har ikastetxeetan lanketa inportante bat geratu da bazterrean: zaintzaren ikuspegia familia-elkarteekin hitz egitea eta aitekin adibidez zaintza kolektiboak antolatzea. Hurrengo ediziotarako erronka hori dutela azaldu digu STEILAS sindikatuko Ana Perezek.
Gehiengo sindikala elkartu eta lau orduko greba diseinatu zuten, “emakumeek egiten dituzten lan asko oso prekarioak direla kontuan hartuta, 8 ordukoa baino 4 orduko greba egitea errazagoa izango dutelakoan”, azaldu digu Perezek, baina hortik harago, lehenengo edizio honetan sindikatu moduan aurre-lanketarako nahikoa denborarik izan ez dutela aitortu digu. Ikasleekin, hori bai, greba feministaz eta helburuez gogoetatzeko unitate didaktikoa atera dute: Eskolan ere emakumeok planto.
Ikastetxe batzuetan norbanako aukera moduan planteatu da greba, bilera kolektiborik gabe eta oso ikuspegi indibidualistatik; beste batzuetan irakasle klaustroak egin dituzte eta nagusitu den ideia da emakume irakasleek greba egiten duten bitartean, gizonezko irakasleak arduratuko direla eskolara doazen ikasleez; ikastetxeko zuzendaritza ere txandaka hartuko dute gizonek (zuzendaritzako norbaitek egon behar baitu uneoro, arauz). Curriculuma jarraitzea baino, zaintza bermatzea izango litzateke lehentasuna, klaseak normal emateko zailtasunak egon daitezkeela aurreikusita. Bada ixtea erabaki duen ikastetxerik ere, irakasle gehienak emakumeak izanik eta greba egingo dutela ikusiz, geratuko liratekeen gizon hezitzaileek ikasle guztiak ezin dituztela hartu argudiatuta.
Itxi egingo dituzten ikastetxeetako ikasleez zein arduratuko da egun horretan? Eta hain lanbide feminizatuan (zer esanik ez Lehen eta batez ere Haur Hezkuntzan), ikastetxe batzuetan egongo den panoramaren aurrean, haur guztiak joango al dira eskolara? Jangela orduak egongo ez direla ohartarazi duten ikastetxeetan, umeen bila zein joango da?... Irakasleen klaustrotik harago, guraso eta familia elkarteekin landu beharreko gaia izan behar duela uste du Ana Perezek, eta puntualki hainbat lekutan planteatu dituzten alternatibak eskola komunitate guztietan eztabaidatu beharreko ariketa direla: esaterako, ikastetxeko haurren zaintza kolektiboak antolatzea gizonek, bertako aita direnek (eta ez direnek), bakoitzak duen ordutegiaren arabera txandaka.
“Zaintza afera kolektiboa dela argi izan behar dugu”, dio Perezek, eta horrelako greba baten aurrean eskolak eta etxeak gogoeta batera egitea ezinbestekoa dirudi. Bestela, asmatu itxi dituzten ikastetxeetako ikasleen ardura zeinek hartuko duen egun osoan, edo nor joango den martxoaren 8an haurraren bila, jangela-orduan zaintzarik ez dagoen tarte horretan, zein hurbilduko den arratsaldean eskola atarira haurrak hartzera...
Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]
DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]
EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.
Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da
Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]
Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.
Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.
Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]
Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]
Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]
Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]
Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.
Euskararen Defentsarako Sareak Nafarroako Gobernuak D ereduari jartzen dizkion trabak salatu nahi ditu. Argi dute Nafarroako Gobernua “edozertarako prest” dagoela “euskararen kontra” jotzeko. Horregatik, elkarretaratzea deitu dute uztailaren 2an,... [+]