Nafarroako AHT proiektuaren aurkako salaketa aurkeztu dute Europako Batzordean

  • Sustrai Erakuntza Fundazioak Espainiako eta Nafarroako gobernuen aurkako salaketa aurkeztu du Europako Batzordeko Ingurumen Zuzendaritzan, AHT proiektua dela eta. Europako Berdeen taldeko Jordi Sebastià (Compromís) legebiltzarkideak egin ditu salaketa aurkezteko bitartekari lanak. Esan duenez, “Nafarroako AHT proiektuak gutxienez bost europar zuzentarau eta nazioarteko hitzarmen bat urratzen ditu”.


2015eko ekainaren 19an - 11:50
Proiektuari buruzko informazioa jendarteari ez zabaltzea salatu du, besteak beste, Sustrai Erakuntzak.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Sustrai Erakuntzaren esanetan, arau urraketak hiru arlotan gertatzen dira:

Informazio eta parte hartze eza: salaketaren arabera, Nafarroako Gobernuak AHTri dagokion ingurumen arloko informazioa ezkutatu du 2008tik 2014ra. Modu horretan, Aarhuseko Hitzarmena eta 2003/4/CE zuzentaraua urratu dituzte. Sustrai Erakuntzak nabarmendu du urraketa hori agerian utzi dutela honezkero Nafarroako Arartekoaren 2009ko erresoluzioa batek eta Nafarroako Justizia Auzitegi Nagusiaren 2013ko epai batek.

Ingurumen Inpaktuko Adierazpenen (IIA) balio eza: “Nafarroako Gobernuak eraikitze lanak abiatu zituenean, 2011n, IIAek bi urte zeramaten iraungita”. Hala ere Castejón eta Cadreita artean obrak egiten ari direla eta ibilbidearen beste zati batzuetan lur desjabetzeak tramitatzen ari direla salatu dute.

Babestutako eremuei kaltea: aurreikusita dago AHTk Natura 2000 Sareko hainbat eremu zeharkatzea. Horrek hegaztien babesei eta habitaten kontserbazioari buruzko hainbat arau urratuko lituzke.

Sustrai Erakuntzak gaineratu du Nafarroako AHT egitasmoak ez duela errentagarritasun sozio-ekonomiko azterketarik, 65 kilometroko trenbidea eraikitzeko 900 milioi euro gastatzea aurreikusten bada ere. Alferreko gastutzat jo dute, are gehiago kontuan izanda abiadura handiko beste bide batzuekin inolako loturarik ez duela izango.

“Tren bide berria dagoeneko existitzen denaren paraleloa da. AHT kostatuko denaren hamarren bat erabilita gaur egungo linea modernizatu liteke”, esan dute.

Sustrai Erakuntzak egitasmoaren aurkako mobilizazio deialdia egin du, Nafarroako Ekologistak Martxan eta AHT Gelditu! elkarlanarekin batera. Ekainaren 20an (larunbata) egingo da kontzentrazioa, Nafarroako Diputazioaren aurrean, eguerdiko 12etan. Elkarretaratzearen amaieran Europako Batzordean aurkeztutako salaketari buruzko argibideak emango dituzte.   

 

 


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Larunbatean manifestazioa egingo dute Altsasun: “Trena benetako garraiobide bihurtu dadin”

AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]


Baskoien beste herrixka baten aztarnak aurkitu dituzte Nafarroan eta AHTren lanek suntsitu ditzaketela salatu dute

Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela.  Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.


Julio Villanueva (AHT Gelditu)
“Abiadura Handiko Trenik gabeko Nafarroa posible da”

Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]


Iñaki Arriolak dio AHTren lanak amaituta ikusteko oraindik “urtetxo” batzuk beharko direla

Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]


AHT eta tren sozialerako egungo trenbidea egokitzea eskatu dute Altsasun

Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]


Jaurlaritzak orain dio AHT Bilbora 2033an iritsiko dela

226,52 milioiko aurrekontuarekin, Eusko Jaurlaritza arduratuko da Abiadura Handiko Trenaren Bilboko sarrerako eraikuntza proiektua idazteaz.


Nafarroako AHTrentzat ohiko trenbidearen erraila aurreikusten du behin behinean Espainiako Gobernuak

Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.

 


Eguneraketa berriak daude