argia.eus
INPRIMATU
Irakas-hizkuntza euskara izango dela jaso behar du EAEko Hezkuntza Legeak, Kontseiluaren iritziz
  • Ikastetxeetan "euskara ardatz izango den esparru eleaniztun orokortua" ezartzea adostu dute Eusko Legebiltzarreko alderdiek. Adosturiko testuan hiru hizkuntzen tratamendu integratua aipatzen dela ikusirik, euskara ardatz izatearen ezaugarriak ongi zehaztu eta irakas-hizkuntza euskara dela jaso dadila eskatu du Euskalgintzaren Kontseiluak: “Kezkagarria litzateke garai bateko marko hirueledunari atzeko atea irekitzea”.

Mikel Garcia Idiakez @mikelgi 2022ko martxoaren 29a

Zeresana ematen jarraitzen du EAEko Hezkuntza Hitzarmenak, udazkenean argia ikusi nahi duen Hezkuntza Legearen atariko. Hainbat alderdik adosturiko testua aurkeztu berri, ikastetxeetan ezarriko den hizkuntza proiektuaz balorazioa egin du Kontseiluak.

Testuak aipatzen duen esparru eleaniztuna (euskara, gaztelania eta hirugarren hizkuntza bat) ikaskuntzak bideratu behar du, hitzarmenaren arabera. Horri kezkaz begiratzen dio Kontseiluak: hiru hizkuntzak ez, euskarak izan behar du irakas-hizkuntza, Kontseiluaren esanetan, eta hala jaso behar du legeak. “Datuek aski ongi erakutsi dute euskara irakas-hizkuntza duen eredua dela ikasleek hizkuntza-gaitasun egokiak eskuratzeko arrakastatsuena”. Kontseiluaren aspaldiko aldarrikapena da D edo murgiltze eredua izatea ikastetxe guztietarako eredu bakar, eta ez dute nahi legeak egungo A, B eta D ereduen markoari “atzeko atea irekitzea”.

Hiru hizkuntzen tratamendu integratua emango dela jasotzen du testuak, eta horren aurrean ere, zehaztapen handiagoa eskatu du Kontseiluak: euskara ardatz izango den sistema horretan, zein dira ardatz izatearen ezaugarriak? Alegia, zein ezaugarrik bermatuko dute benetan euskara ardatz izatea? Kontseiluaren beste galderetako bat: Zergatik dio testuak “esparru eleaniztuna” eta ez “eredu eleaniztuna”? Zein da bi horien arteko aldea?

Irteera profilak zehaztea, aldarrikapen historikoa

Kontseiluak ongi baloratu du hitzarmenean jaso izana ikasleek derrigorrezko hezkuntza amaitzean B2 profila lortu behar dutela euskaraz eta gaztelaniaz, eta B1 hirugarren hizkuntza batean. “Kontseiluaren aldarrikapen historikoa izan da hizkuntza-gaitasunak zehaztea”.