argia.eus
INPRIMATU
‘Hezkuntzan librezale: zerbitzu publikoa, kode publikoa’ topaketak, streaming bitartez
ARGIA @argia 2020ko ekainaren 11

Lehenengo saioan hezkuntzako profesionalek konfinamendu-egoera nola bizi izan duten, erronkak zein izan diren eta irtenbideak zein izan daitezkeen ulertu nahian, argazki orokorra osatzeko asmoa dutela nabarmendu dute Hezkuntzan librezale taldeko kideek. Bigarren saioan, bestalde, gizarte gisa ditugun erronkei helduko diete, hezkuntzaren arloan burujabetza teknologikorako bide bateratua egiteko. Horretarako, teknologia- eta gizarte-arloko profesionalak izango dira mahaiaren bueltan.

Streaming bidezkoa saioan txat bat ere izango da, "hizlariekin elkarreraginean aritzeko eta elkarrizketa bermatuta egon dadin".

Enpresa pribatu erraldoien esku hartzearekin kezkatuta

Hezkuntzan librezale taldea Euskal Herriko hainbat guraso, irakasle eta eragilek sortu zuten 2017an, "enpresa pribatu erraldoiek gure eskoletako digitalizazio prozesuetan zeukaten presentzia gero eta handiagoak kezkatuta". 2019an, euskal hezkuntzaren egoera kontutan hartuta, haien kezkak azaltzeko bost puntuko adierazpena aurkeztu zuten Durangoko Azokan, adierazpen horrekin bat egin zuten hamaikatxo talde eta eragile desberdinen zerrendarekin batera.

Hauek dira puntuok:

  1. Gure ikasleen datuak enpresa pribatuen esku uzteak ikasleon pribatutasunaren bermatzea ezinezko egiten du. Entitate publikoek bultzatuta gure ikasleak produktu bilakatzeak inplikazio larriak ditu.
  2. Bost urteko bizitza bakarrik bermatzen duten Chromebook gailuetan inbertsioa egitea arduragabekeria da, zaharkitzapen programatua berrerabilpenaren kontra baitoa.
  3. Gure ikasleek erabiliko duten gailuetan euskararen presentzia enpresa pribatuen interes eta gidalerroen menpe uztea gure hizkuntzaren kontrako erabakia da. Are eta gehiago, Chromebook gailuetan, gaur egun, hainbat atal ez daude euskaraz.
  4. Ikasleak behin eta berriro tresna berdinen erabilerara mugatzea, hezkuntza digitalaren murriztea da. Gaitasun digitala, Europa eta Euskal Herriko hezkuntza legeen arabera, ikasleek lortu beharreko oinarrizko gaitasuna da, eta tresna horietara mugatzeak ez du inola ere hau bermatzen.
  5. Hezkuntza komunitatearengan tresna hauekiko dependentzia sortzeko arriskua arazo larria da. Enpresa pribatuen produktuen erabiltzaile eta bezero potentzialak sortzen ari gara, instituzioek bultzatuta.