Eusko Jaurlaritzako lehendakari Iñigo Urkulluk ez du legegintzaldi honetan Gardentasun Legearen behin betiko idazketa onartu, eta ez dirudi Legebiltzarrean aurrera ateratzeko tarterik izango duenik.
Lehen legegintzalditik lege hori garatzeko konpromisoa hartu zuen, eta gaur egun zirriborro-fasean dago. Hala ere, abenduan aurkezteko aurreikusitako epea dela-eta, Legebiltzarrak ezinezkoa izango du izapidetze-prozesu osoa osatzea, nahiz eta Jaurlaritzak gehiengo osoa izan EAJren eta PSE-EEren babesarekin.
ElDiario hedabideak jakitera eman duenez, dokumentazio ugari partekatu du Urkulluk Eusko Legebiltzarrarekin, eta informazio horren artean, Irantzu Zabala Errasti funtzionarioak egindako txosten juridiko bat nabarmentzen da. Dokumentu horretan legea Gardentasunaren eta Gardentasunaren Euskal Agentziaren Legea izatea proposatu du, izenburuan aldaketa bat eginda. Halaber, erakunde autonomikoak aplikazio-eremuan sartzea eskatu du, hala nola Eusko Legebiltzarra, Euskadiko Aholku Batzorde Juridikoa, Arartekoa eta Herri Kontuen Euskal Epaitegia.
Txostenak "informazio publikoa eskuratzeko eskubidea" zein "publizitate aktiboko betebeharrak" legez eskatzearen alde egiten du, eta horrek barne datu ekonomikoak ematea dakar. Halaber, “zehaztasun handiagoa” eskatzen du “arau-hausteak” definitzerakoan.
Dokumentuak adierazten du EAEn aplikazio-eremu “zehatzagoa” zehaztu behar dela Espainiako Estatuko legeria Errege Etxeari, Gorte Nagusiei, Herriaren Defendatzaileari, Erresumako Kontuen Auzitegiari, Espainiako Bankuari eta botere judizialari aplikatzen zaielako. EAJko sailburu Olatz Garamendiren hasierako proposamenak administrazio autonomikoa, toki-erakundeak, unibertsitate publikoa (UPV/EHU) eta bi erakunde aholku-emaile biltzen zituen; Ekonomia eta Gizarte Kontseilua (EGAB) eta Lan Harremanen Kontseilua (LHK).
Euskal Autonomia Erkidegoa salbuespena da Espainiako Estatuan, Ceutan eta Melillan izan ezik, gainerako eskualdeek badituztelako gardentasunari buruzko araudi propioak.