Disneyko pelikuletako 67 pertsonaietatik 38 klase sozial altuko pertsonaiak dira, 11 dira langile klasekoak eta hiru dira txiroak. AEBetako Ipar Karolinako Dukeko Unibertsitateko ikertzaileek aztertu dute Disneyko pelikuletako pobreziaren eta ezberdintasun sozialen errepresentazioa.
Jessi Streib ikerketako koordinatzaileak adierazi du honako egoera horiek idealizatzen dituztela film horiek: “Txiroa izatea ez da arazo handia, lan egiteak alai egiten zaitu, pertsona ona eta anbizio handikoa izanez gero, aberatsa izango zara, edota ezberdintasun soziala ona da”. Disney konpainiako film garrantzitsuenetako lau hartu dituzte adibidetzat.
Zoriontsu bizi dira pobreak
Pelikula honetako protagonistak dira printzesarekin bizi diren zazpi ipotxak. Ipotx horiek mina batean egiten dute lan, eta filmak irudikatzen du munduko lanik dibertigarriena izango balitz bezala.
Zazpi ipotxak kantatzen eta txistua jotzen ikusten ditugu filmean, batere nekerik gabe, eta beraiek kantatzen duten moduan, “gustatzen zaielako egiten dute lan hori”. Txostenak, hortaz, kritikatzen du lanaren ikuspegi idiliko hau, lan hori munduko kritikatuena eta arriskutsuena bada ere.
Ratatouille filmaren protagonistaren familia ere txiroa da; estolderia batean bizi dira, baina irudikatzen dute pozik bizi direla, sufrimendutik aparte.
Pobreziaren eta aberastasunaren arteko alderaketa
Txostenaren arabera, pertsona aberatsen eta txiroen arteko arazoak parekatzea da Disneyko pelikulen beste mezuetako bat. Aladdin filmean esaterako, txiroa da pelikulako protagonista, eta janaria lapurtu behar du bizirauteko.
Jasmine printzesa ezagutzen duenean ordea, bi protagonistak “harrapatuta” sentitzen dira: bata, pobreziagatik, eta bestea, “nora joan eta nola jantzi” behar duen erabakitzeko espazio gutxi duelako. Txostenak kritikatu du garrantzi bera ematen zaiela pobreziak sortutako biziraupen arazoei, eta aberastasunaren kudeaketari.
Antzeko zerbait gertatzen da Cars pelikulan ere. Film honetako pertsonaietako bat da Sally, eta filmeko protagonistarekin –Rayo McQueenekin– maitemintzen da. Sallyk bere abokatu lana uzten du, eta langile klaseko herri batera joaten dira. Txostenak jaso duenez, filmean irudikatzen da errazagoa dela herriko bizitza soldata handi bat jasotzen duenarena baino; errealitatean, ordea, landa guneko egoera ez da hain idilikoa.
Aberastasunaren idealizazioa
Frozen pelikulako protagonista klaseko altuko emakumea da, eta aberastasunez inguratuta bizi da. Aberastasunez betetako bizitza horien idealizazioa egiten da pelikula honetan, eta herrialde horietako benetako errealitatearen oso irudi ezberdina transmititzen dute. Donald ahatearen filmeko Gilito osabak ere orduan eta aberastasun handiagoa lortzea du helburu.
Azaroaren 8tik 15era egingo dute zine jaialdia. Euskal Herriko zinema lanak ere izango dira pantaila aurrean, besteak beste Tasio filmaren bertsio zaharberritua eta La Muerte de Mikel, filmaren estreinalditik 40 urtera.
Jone Arriolaren “Dena asmatuta dago” filma izan da Urrezko Antzararen irabazlea larunbat honetan ospatutako sari banaketa ekitaldian. Euskal Zinemaren Begiradak Itziar Ituño aktorearen ibilbidea omendu du.
Aurtengoa hirugarren edizioa izango da, eta memoriaren gaia hartuko da ardatz, Kulturarteko Plaza Feministan.
47 urte beteko ditu zine jaialdiak, eta urriaren 16tik 21era, solasaldi eta tailerren bidez euskal zinemagintzaren alor ugari landuko dituzte. “Beti berria den zinema” lelopean, aurtengo jaialdiak zine berria eta istorio berriak kontatu nahi dituzten gazteei keinu... [+]
Urriaren 10etik 17ra garrantzi eta gaurkotasun handiko gai sozialen inguruko hausnarketa era kontzientzia kritikoa sustatzen duten 81 film erakutsiko ditu Bilbon Zinema Ikusezinak. “KDC” (Kultura, Komunikazioa eta Garapena) Garapenerako Gobernuz Kanpoko Erakundeak... [+]
Joan den astean bete ziren 35 urte Son Gokuk euskaraz lehen aldiz egin zuenekoa. 1989ko urriaren 4an izan zen ETB1n Dragoi Bola ematen hasi zirela (1984an abiatu zen anime hau Japonian) eta hura gogoratzeko ekitaldia egingo da Donostian urriaren 20an, igandearekin, lehenbiziko... [+]
Donostiako Zinemaldiak euskal zinemaren ospakizun ekitaldian euskal zinemak euskara gutxi duela esan zuen Edurne Azkaratek eszenatokiaren mikrotik, ozen. Esaldiak burrunba egiten du egiazkotasunagatik. Arkitekturaren eszenan antzerako lema errepika daiteke eta ziur naiz beste... [+]
Euskarazko film batek inoiz zineman izan duen ikusle kopururik handiena du Irati filmak: 160.000 pertsona.
Eta hori, larunbata zela atzo, eta ez igandea. Kosta zitzaion egunari argitzea, aurreko egunetan baino dezente jende gutxiago zebilen kalean, eta presa gutxi nabari zen. Batzuk laster batean bai, Kursaalera eta Victoria Eugeniara gerturatu zirela, lehen areto horretan ematen... [+]
Patricia López de Arnaiz gasteiztarrak aktore onenaren sari nagusia irabazi du Donostiako 72. Zinemaldian, Pilar Palomerok zuzendu duen 'Los destellos' filmean egindako lanagatik.
Eider Rodriguezen 'Bihotz handiegia' liburuko lehen narrazioan... [+]
Andrés Roca Rey toreroaren egunerokoaren hainbat pintzelkada ematen ditu Tardes de soledad zintak, besteak beste, hotelean eta hoteletik zezen-plazarako bidean eginiko elkarrizketak edo janzte aldiko uneak, eta plazan zezena nola sufriarazten eta hiltzen duen erakusten... [+]