Uztailaren 25ean Durangon abiatu zen AHTren aurkako II. Bizikleta Martxa Desobeditzailea, Mugitu! kolektiboak deituta. Martxak iraun duen aste betean parte hartzaileak azpiegituraren obrak eta inguruko herriak bisitatu eta beste azpiegitura handien kontra ari diren eragileekin elkartu dira. Bilboko Arriaga plazan amaitu dute abuztuaren 2an, bezperan hiriko erdigunea kolapsatzeko ekintza egin ostean.
Parte hartu duten 50 bat txirrindulariek AHTren obrak bertatik bertara bisitatu eta kalteturiko zenbait baserritarrekin izan dira. Beste proiektu erraldoi batzuen inguruko saio informatiboak ere egin dituzte; tartean, Superportuaren ingurukoa Zierbenan, olatuen energia jasotzea helburu duen BIMEP proiektuaz Plentzian eta “Guggenheim eta beste proiektu urbanistiko espekulatiboez” Sukarrietan.
Astebeteko itzulian ondorengo herrietatik igaro da martxa: Durango, Elorrio, Atxondo, Zornotza, Dima, Galdakao, Larrabetzu, Gernika, Bakio, Lemoiz, Plentzia, Getxo, Santurtzi, Zierbena, Muskiz eta Zalla. Egunez eguneko kronika ahtgelditu.org webgunean jaso dute.
“AHTk biluzten gaitu”
Txirrindulariek Bilbo erdigunean protesta egin zuten itzuliaren azken aurreko egunean, abuztuaren 1ean. Plaza Zirkularrera iristean, biluztu eta lurrean eseri ziren, trafiko zirkulazioa moztuz. Aldamenean, beste kide batzuk “AHTk biluzten gaitu” zioen pankarta atera zuten. Kotxe ilara handiak sortu eta hamar minutuz trafikoa geldi egotea lortu zuten.
Bilboko erdigunea kolapsatzeko ekintzarekin murrizketak eta prekarietatea hazten doazela salatu dute, “AHTren eraikuntzan diru kopuru izugarriak xahutzen diren bitartean”. Mugitu!-ren hitzetan, “horren errudun nagusietako bat” Adif Trenbide Azpiegitura Administratzailea delako egin zuten ekintza enpresaren bulego parean.
Ondorengo bideoan jaso dituzte ekimenaren zenbait irudi:
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.