Belateko tunelak konpontze lanetan izango dira maiatzetik abendura eta denboa horretan trafikoa Belateko mendateko errepide zaharretik joango da. Herritarrek nahi dute, tarte horretan kamioi handien trafikoa debekatzea errepide horretan.
121 errepidea Iruñea eta Irun lotzen dituena da eta arazo ugari ematen die egunero errepide hau erabiltzen duten eskualdeetako herritarrei. Europako joan-etorrietan, egunero 2.700 kamioi pasatzen da bertatik Nafarroako Gobernuaren arabera, eta seguruenik, gaur egun gehiago izango dira Gipuzkoako Diputazioak Etzegaraten kamioiei bide-saria jarri dienetik.
Errepidea zeharkatzen duten eskualdeetako alkateen ustez, berau hau ez dago prestatua halako trafikoari eusteko eta horrek etengabeko arazoak sortzen ditu, batez ere istripuak, eta hauen ondorioz hildakoak eta zaurituak. Ekainetik abendura egoera larritu egingo da, egokitze lanak tarteko Belateko tunelak moztuko baitituzte, eta trafiko guztia Belateko mendateko bide zaharretik egingo da. Orduro 150 kamioi pasatzen da bertatik eta atzoko bide mozketan herrietako ordezkariek aipatu zutenez, hainbat kurbetan ezinezkoa da aurrera egitea bi kamioik bertan topo egiten badute. Lanekin orain arazoa areagotu egingo da, baina oro har, errepideak zeharkatzen dituen eskualdeetako herritarrek nahi dute nazioarteko kamioien trafikoa horretarako prestatuta dagoen errepideetatik egin dadila eta ez 121etik.
Astelehenean bilera izan zuten alkateek eta Nafarroko Gobernuko lehendakariorde Manu Ayerdik, eta alkateek bidea nazioarteko kamioiei eteteko eskatu zioten, baina honek ez zuen horrelakorik onartu. Aierdik, segurtasuna areagotzeko neurriak hartuko zirela berretsi zuen, batez ere mendateko bidea hobetzea eta foruzainak gehitzea.
M-15eko tuneletako lanak azkartzea eskatu du Aierdik
Alkateak eta Nafarroako Gobernuak, halaber, beren kezka azaldu dute Gipuzkoako A-15eko zatiak tunelen egokitze lanak geldo doazelako. Orain arte, Aierdiren arabera, tunel bat konponduko da urteko eta hori oso erritmo geldoa da, lanak denboran asko luzatzen direlako eta kamioi handien trafikoa mozten den bitartean, trafikoak 121era jotzen duelako.
Aurreikuspenak aldatzen ez badira, aurten hori gertatutako da, San Lorentzoko tuneleko lanak direla medio, maiatzetik irailera A-15eko zatia moztuta egongo delako kamioietarako eta, beraz, trafikoaren zati handi bat Belatetik abiatuko da. Aierdik aipatu du 121 errepideari buruzko eztabaida irekia dagoela Nafarroako gizartean, eta horren arabera hartu beharko direla erabakiak errepidearen etorkizunaz.
Apirilean zen sartzekoa araua baina atzeratzea erabaki dute. Derrigorrezkoa izanen da ibilgailuetan agiria eramatea, ez soilik hiri eta herri nagusienetan sartu ahal izateko, baita kostalde osoko errepideetan mugitu ahal izateko ere.
Bizieskola ekimenaren bitartez Gasteizko Eraman kooperatiba ikastetxeetako umeak trebatzen hasi da ikasturte honetan, hirian bizikletaz segurtasunez eta modu independentean ibiltzeko. Gasteizko Udalarekin batera parte hartzen du ekimenean, eta kooperatibako kideek ikastetxeetako... [+]
Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek aurreratu dute helburua %50eko deskontuarekin jarraitzea dela, baina oraindik Espainiako Gobernuaren erabakiaren zain daudela finantzaketa ziurtatzeko.
Pilaketak saihesteko, Euskotrenek aparteko neurriak ezarri ditu Bat txartel pertsonalizatua tramitatzeko. Neurriaren lehen hilabetean, nahikoa izango da NANa edo familia-liburua aurkeztea doako garraioa eskuratzeko.
Urtarrilaren 6az geroztik autobus linea berriak daude Zuberoan, Nafarroa Beherean eta Lapurdin. Halaber, zerbitzuen maiztasuna ere hobetu da, Euskal Hirigune Elkargoko Mugikortasun Sindikatuak eta RATP konpainiak elkarlanean bultzatutako egitasmoari esker. Bestetik, 12 urtez... [+]
Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]
Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.
Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.