Behar Gabeko Proiektu Erraldoi eta Inposatuen Kontrako Foroa lehen aldiz etorriko da Euskal Herrira seigarren edizioan. Uztailaren 15etik 17ra bitartean, Baionako Itsas Elkartearen egoitzan, eta Ipar Euskal Herriko Attacek, Bizik, CADEk eta Notre Dame des Landeseko euskal komiteak antolatuta, inposatutako eta alferreko azpiegituren gaineko gogoeta egingo dute larrialdi klimatikoaren testuinguruan, besteak beste.
2011n egin zen estreinako Behar Gabeko Proiektu Erraldoi eta Inposatuen Kontrako Foroa (frantsesezko GPII siglekin izendatu ohi da), Italiako iparraldeko Valsusa haranean, eta ordutik azpiegitura handi eta alferrekoen kontrako borrokak dauden hainbat lekutan antolatu dute. GPIIren aurrekaria Hendaiako Agiria da, Euskal Herriko CADE elkartearen ekimenez 2010ean zenbait taldek sinatutako dokumentua. Hazi hartatik sortu zen, luze gabe, Behar Gabeko eta Inposatutako Proiektuen Sarea, GPII biltzarrak sustatzen dituena.
Hendaiako Agiria hainbat abiadura handiko tren proiekturen aurkako aldarria da; borroka zehatz horri lotutakoak dira GPIIn parte hartuko duten eragileetako asko, baina bestelako azpiegituraren kontra diharduten taldeak ere batu dira. Esaterako, Bretainiako Notre Dame des Landes-en lurrak okupatuz aireportu bat egiteko aspaldiko asmoa geldiarazita duen mugimendua. Han egin zen GPIIren bigarren edizioa 2012an.
Bizikleta martxak Baionarantz
Uztailaren 4an bizikleta martxa bat abiatu zen Valsusatik, lehen GPII bilera egin zen Italiako eskualdetik, Baionarantz. Bidean haiekin bat egiteko asmoz, uztailaren 10ean beste martxa bat atera zen Donostiatik. Okzitaniako Argelèrs-Gasòsten bi adarrak elkartu eta gero, uztailaren 14an iritsiko da Baionara martxa bateratua. GPIIren antolatzaileek dei egin dute nahi duen orok haiekin batera egiteko azken kilometroak, Lehuntzetik.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
Abenduaren 20an Eusko Jaurlaritzak planaren behin-behineko bertsioa onartu zuen eta gaitasun “baxu eta ertaineko” eremu ugari gaitasun “ertain eta altukoak” bezala ageri dira orain.
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Urtarrilaren 16an, Madrilgo administrazioko Trantsizio Energetikorako Ministerioak irrikaz eta kezkaz itxaroten genuen “Itsaraz” proiektuaren gaineko ingurumen-inpaktu adierazpena argitaratu zuen. Ebazpenak makroproiektu honen aurkako erabaki irmoa bezain argia... [+]
“Urumeako mendiak bizirik” herri-ekimenak jende andana elkartu du Hernaniko plazan. Mendi horietan egin nahi dituzten bi makroproiektu eolikoen berri eman du, ekarriko lituzketen kalteak azaldu ditu eta Urumea bailarako eta inguruetako herritar guztiei dei egin diete... [+]
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Valentziako tanta hotzaren ondoren hondamendiaren itzala beste leku batzuetara ere hedatu da: zer gertatuko litzateke horrelako denborale erraldoi batek Esako urtegi handitua kolpatuko balu? Eutsiko ote lioke presak? Urak gainezka egingo ote luke? Galderak hor daude eta... [+]
Zirkulazioan lehentasunek garrantzi handia dute. Gidatzeko ikasten dugun lehen gauzatakoak dira: biribilguneak eta STOPak menperatu ezean nekez lortuko dugu gidabaimena.
Hala ere, lehentasunak ez dira kontu neutroak, eta historiak eta interes kontrajarriek aldatu izan... [+]
Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demokratikorako Ministerioak atzera bota du Statkraf multinazionalak Araba eta Gipuzkoa artean eraiki nahi zuen Itsaraz parke eolikoa.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Garai aproposa izaten da urteburua iraganeko lorpenak goraipatzeko eta, are gehiago, etorkizuneko asmo-usteak aldarrikatzeko. Eta halatsu da Txinan ere, alafede. Bide batez, ez da harrigarria abenduko azken orduetan, aurreikusitako planari aurrea hartuz, Xinjiangeko Urumqi-Yuli... [+]
Suhiltzaileek beste sute bat itzali behar izan zuten abenduaren 27an Zubietako erraustegian.