Larunbatean abiatuko da AHTren aurkako hirugarren Bizikleta Martxa desobeditzailea Castejondik. Mugitu! Mugimenduak antolatuta, zortzi egunez Nafarroa eta Arabako lurrak zeharkatuko dituzte pedalei eraginez.
Amalurraren aldeko eta jendarte ereduaren eraldaketarako borroka anitzak ezagutzeko aukera izango dute parte-hartzaileek, baita esperientziak trukatzeko ere. Hitzaldiak, tailerrak, mahai-inguruak, eztabaidak, antzezlanak, kontzertuak eta protesta ekintzak, denetik izango dela adierazi dute antolatzaileek.
"Lurraren alde bizi-bizi" lemapean, Nafarroako Erriberara, Tafallara, Iruñerrira, Ollaranera, Sakanara, Arabako lautadara eta Zigoitiara hurbilduko da bizikleta martxa, abuztuaren 1ean Gasteizen amaitzeko. Bide horretan, “AHTren zentzugabekeriazko egitasmoaren salaketa egin”, eta lurrari erasotzen dioten beste hainbat proiektu ere ezbaian jarriko dituzte, hala nola, fracking-a, erraustegiak edota autopista elektrikoak.
Mugitu! kolektiboak salatu du AHTren mitoa erortzen ari dela eta “erokeria” geldiarazteko unea dela: “Porrot egin du proiektu honek, milioiak xahutzen ditu eta oinarrizko beharrizan sozialetara bideratu beharko lirateken partidak murriztu beharra dakar, kalte itzela eraginez gizarte, ekonomia eta ingurumen arloetan”.
- Txirrindula martxaren egitaraua eta zehaztapen guztiak.
2013ko udan egin zuten AHTren aurkako lehen bizikleta martxa. Kasu hartan, Altsasun hasi eta Donostian amaitu zen itzulia, Nafarroa, Araba eta Gipuzkoako hainbat herri zeharkatu ostean.
Bigarren txirrindula martxa, berriz, Bizkaiko lurretatik igaro zen iaz. Durangotik atera eta Bilbon bukatu zuten protesta, erdigunean trafikoa mozteko ekintzarekin. Bi edizio horietan jende askok hartu zuen parte ekimenean; herriz-herri AHTren aurkako aldarria zabaldu zuten modu ikusgarri eta osasuntsuan.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.