Espainiako Estatuaren eta Nafarroaren arteko ituna "zaharkitua" dago, Kontuen Ganberak egindako txosten baten arabera. Jada 86 milioi euro gastatu ditu Nafarroak Abiadura Handiko Trena eraikitzeko.
Castejon-Iruñerria zatia baino ez du barnebiltzen Espainiaren eta Nafarroaren arteko AHTaren inguruko itunak; "zaharkituta" dago: bidaiarien garraioa besterik ez baitu aintzat hartu, ez merkantziena, ezta BEZaren aldaketa ere; hori gutxi balitz, proiektuak ingurugiroan izan dezakeen eragina ere ez du kontuan izan.
Horiek dira Nafarroaren eta Espainiaren arteko AHTaren inguruko hitzarmenak dauzkan gabeziak, Kontuen Ganberaren txostenaren arabera.
AHTaren lanek segituko ote duten jakiteko erantzun "argiagoa" galdegin du, halaber ganberak. Espainiak 44,5 milioi euro zor dizkio Nafarroari, gainera, eta Nafarroak, ildo berean, 86 milioi gastatu ditu.
"Errotik aldatu den oparoaldi ekonomikoaren garaian planteatu zen" egitasmoa, eat "sdministrazioen arazoek, defitarekiko Europaren betebeharrek, eta zorrak inbertsioan eragina izan dute, mantsotzen eta zati batzuk geratzen".
Bi bide dauzka Nafarroak. Bat, obrarik ez egitea eta AHTaren etorkizuna Espainiaren esku uztea. Bi, hitzarmen berri negoziatzea. Berritzekotan, "azterketa serioa" egin beharko luke Nafarroako Gobernuak, Kontuen Ganberaren aburuz.
Albiste hau Euskalerria Irratiak argitaratu du eta CC-by-sa lizentziari esker ekarri dugu ARGIAra
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.